واشنگتن خواستار بهبود روابط تلاویو آنکارا شد

۱۹ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۵:۱۴ کد : ۱۶۱۰۹ سرخط اخبار
 وزارت امور خارجه آمریکا از رژیم صهیونیستی و ترکیه خواست تا روابط دوجانبه‌شان را که اخیرا به شدت پرتنش شده است، بهبود بخشند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، ویکتوریا نولند،‌سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: ما از دو طرف می‌خواهیم از هر گونه اقدام تحریک‌آمیزی که ممکن است به تنش‌ها در روابط فیمابین بیافزاید، خودداری کنند.

وی افزود: روشن است که تمایل داریم روابط میان آنکارا و تل آویو بهبود یابد و به نقطه‌ای برسد که آنها همچون گذشته روابطی سازنده داشته باشند.

این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم این دو هم‌پیمان آمریکا با یکدیگر به توافق برسند و برای دستیابی و حمایت از امنیت و صلح در منطقه همکاری داشته باشند.

چندی پیش ترکیه اعلام کرد به دلیل عدم عذرخواهی رژیم صهیونیستی از ترکیه به دلیل کشته شدن چند شهروند ترک در حمله کماندوهای رژیم صهیونیستی به ناوگان آزادی در سال 2010، سفیر این رژیم در آنکارا را اخراج کرده و نیز روابط نظامی خود را با تل آویو به حالت تعلیق درآورده است.

احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه نیز اعلام کرد که این کشور روابط دیپلماتیک خود را با تل آویو به پائین‌ترین حد می‌رساند.

از سوی دیگر گزارش‌های شبکه بی.‌بی.سی حاکی از آن است که مقام‌های رژیم صهیونیستی طی مذاکرات محرمانه‌ای در تلاشند تا از قطع روابط با ترکیه جلوگیری کنند.


نظر شما :