اردوغان فعلا به غزه نمی‌رود

۱۹ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۵:۲۸ کد : ۱۶۱۱۱ سرخط اخبار
 به نوشته روزنامه القدس العربی، منابع ترک اعلام کردند، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه فعلا قصد ندارد به غزه سفر کند.

به گزارش ایرنا ، پایگاه خبری این روزنامه روز شنبه نوشت: منابع ترک روز گذشته اعلام کردند که اردوغان در سفر هفته آینده به کشورهای عربی به غزه سفر نخواهد کرد.

اردوغان اخیرا تاکید کرده بود که قصد دارد روز سه شنبه در حاشیه سفر به مصر به غزه که اکنون تحت تسلط حکومت منتخب حماس است سفر کند.

یک منبع دفتر نخست وزیر ترکیه که خواست نامش فاش نشود گفت که تاکنون سفر به غزه در برنامه ما قرار داده نشده است.

یک منبع دیگر در دفتر اردوغان گفت که بر اساس اطلاعاتی که من دارم وی به غزه سفر نخواهد کرد.

یک دیپلمات ترک نیز به خبرگزاری فرانسه در پاسخ به سئوالی اعلام کرد که سفر به غزه در لیست سفرها نیست زیرا ترکیه نمی خواهد دولت مصر را با ورود هیات رسمی ترک در گذرگاه مرزی رفح که بین مصر و غزه وجود دارد دولت این کشور را شرمسار کند.

چنین سفری به نوار غزه بدون شک بحران روابط بین ترکیه و اسراییل که حماس را یک گروه تروریستی می داند ، می افزاید.

القدس العربی افزود: انتظار می رود اردوغان روز دوشنبه و یا سه شنبه به مصر و سپس به لیبی و تونس سفر کند.

این سه کشور از مناطقی هستند که انقلابهای مردمی در آنها صورت گرفته و ترکیه سعی می کند روابط و نفوذ خود را در این کشورها تقویت کند.

این گزارش می افزاید: اردوغان در گفت و گویی با شبکه الجزیره اخیرا گفت که کشتی های جنگی ترکیه در درجه اول مسوولیت حمایت از کشتی های ترک را که کمکهای انسان دوستانه به غزه ارسال می کنند تا محاصره رژیم اسراییل را بشکنند برعهده دارد.

وی گفته است که اجاره نمی دهیم مانند گذشته کشتی های ترکیه مورد حمله اسراییل قرار گیرد و این بار پاسخ مناسبی به آنها خواهیم داد.

ترکیه پس از آنکه رژیم صهیونیستی از عذرخواهی نسبت به حمله به کشتی ترکیه که موجب کشته شدن 9 تبعه ترک شد خودداری کرد. این کشور نیز هفته گذشته سفیر خود را در فلسطین اشغالی به ترکیه فراخواند و روابط نظامی خود را با این رژیم به حالت تعلیق در آورد.


نظر شما :