صالح جانشین نظامی خود را تعیین کرد

۲۱ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۸:۳۱ کد : ۱۶۱۷۹ سرخط اخبار
ایرنا - خبرگزاری یونایتدپرس روز دوشنبه گزارش داد رییس جمهور یمن سرتیپ 'مهدی مقوله' را به عنوان جانشین خود در امور نظامی معرفی کرد.
یونایتدپرس به نقل از نشریه یمنی 'ایلاف' افزود: علی عبدالله صالح رییس جمهور یمن که اکنون برای مداوای جراحتهای خود در ریاض به سر می برد ، مهدی مقوله فرمانده منطقه نظامی جنوب را به عنوان جانشین خود در امور نظامی تعیین کرد.
ایلاف به نقل از منابعی که نام آنها را ذکر نکرد نوشت : صالح تاکید کرده که تیم 'عبد ربه منصور هادی' همچنان به عنوان جانشین وی در امور سیاسی می باشد.
بنابر این گزارش، صالح موافقت اولیه خود را با مذاکره جانشین ریاست جمهوری با مخالفان برای دستیابی به ابزارهای اجرایی طرح پیشنهادی شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرده است.
این نشریه یمنی افزود که صالح این موضوع را با رهبران حزبش مطرح کرده و مواضع قانونی و چگونگی اجرای آن بنابر قانون اساسی را از سوی عبدالله غانم وزیر سابق دادگستری و اسماعیل وزیر کنونی و رشاد الرصاص وزیر امور قانونی جویا شده است.
این نشریه یمنی به نقل از منابعی نوشت که احمد عبید بن دغر دبیرکل حزب کنگره حاکم اعلام کرد که صالح به طور ناگهانی مواضع مخالف خود را در گماردن سرتیپ مقوله به عنوان جانشین نظامی خود تغییر داده و بعید نیست که این اقدام در واکنش به اعلان تیم منصور هادی در خصوص جداشدن از نظام و پیوستن به انقلابیون و همراهی با علی محسن الاحمر فرمانده نیروهای نظامی حامی انقلاب یمن باشد.
این روزنامه یمنی اعلام کرد که سرتیپ محمد السمیری نظامی یمنی گفته که بعید نیست که معرفی سرتیپ مهدی مقوله به عنوان جانشین رییس جمهور در امور نظامی کوبیدن به طبل جنگ و اشاره ای واقعی به جنگ داخلی طولانی مدت باشد به خصوص که سرتیپ مقوله به عنوان یک نظامی قوی شناخته شده است و کسی است که برای رضایت صالح از هیچ کاری فروگذار نمی کند.
هیاتی از حزب حاکم شنبه به عربستان رفت تا با عبدالله صالح گفت و گو کرده و وی را متقاعد کنند تا اختیاراتش را بر اساس طرح پیشنهادی شورای همکاری خلیج فارس به منصور هادی واگذار و از حکومت کناره گیری کند و حکومت وحدت ملی به رهبری مخالفان تشکیل گردد.

نظر شما :