آمریکا خواستار تحریم سوریه شد

۲۲ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۵:۵۷ کد : ۱۶۲۰۲ سرخط اخبار

وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه فشارهای سیاسی خود بر سوریه به بهانه ناآرامی در این کشور، خواستار صدور قطعنامه‌ تحریم علیه دمشق در سازمان ملل شد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "ویکتوریا نولاند" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه فشارهای سیاسی خود بر سوریه با نادیده گرفتن اقدامات گروهک‌های مسلح در اظهاراتی اعلام کرد: «هم‌اکنون زمان آن فرا رسیده است که شورای امنیت سازمان ملل قاطعانه از خود واکنش نشان دهد. ما به رایزنی‌های خود در نیویورک ادامه خواهیم داد و خواستار صدور قطعنامه تحریم علیه دمشق هستیم.»

وی با نادیده گرفتن اعمال خشونت و اقدامات خرابکارانه گروهک‌های تروریستی در سوریه افزود: «ما به شدت مخالف تحریم سوریه هستیم و آمریکا از تمامی اعضای شورای امنیت ساززمان ملل خواهد خواست از نزدیک خشونت و خونریزی در سوریه را نظاره‌گر باشند.»

بر اساس این گزارش، "دیمیتری میدویدیف" رئیس‌جمهور روسیه روز گذشته اعلام کرد که با اعلام فشار بیشتر بر دمشق موافق نیست و بار دیگر مخالفت خود را با صدور هرگونه قطعنامه تحریم از سوی شورای امنیت علیه رژیم "بشار اسد" اعلام کرد.

درخواست وزارت امور خارجه آمریکا برای صدور قطعنامه تحریم علیه سوریه در حالی صورت می‌گیرد که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هفته پیش از تشدید و تسریع اقدام آمریکا در سازمان ملل خبر داده بود.

بر اساس این گزارش، چین نیز مانند روسیه با محکومیت شدید دولت سوریه مخالف است و این در حالیست که دو عضو دیگر شورای امنیت شامل فرانسه و انگلیس در کنار آمریکا خواستار تحریم و اعمال فشار بر سوریه هستند.

ناآرامی در سوریه از ماه مارس گذشته با فعالیت گروهک‌های تروریستی در شهر درعا در جنوب سوریه آغاز شد و با پراکنده شدن افراد مسلح در شهرهای مرزی، این درگیری‌ها به شهرهای مرزی گسترش یافت و هم‌اکنون این درگیری در شهر حماه کم‌وبیش ادامه دارد.


نظر شما :