تحریم ها تاثیری بر ایران نداشته است

۲۴ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۷:۵۱ کد : ۱۶۲۶۳ سرخط اخبار
به گزارش «تابناک»، در آستانه آغاز رقابت‌ها برای دور بعدی ریاست‌جمهوری در آمریکا، روزنامه «نیویورک‌پست»، نوشت: پس از گذشت تقریبا 3 سال، دولت اوباما برای جلوگیری ایران از دستیابی به توان هسته‌ای و موشک‌های بالستیک تاکنون هیچ دستاوردی نداشته است چرا که در آخرین اخبار منتشره نیز مشخص شد تحریم‌های سازمان ملل (اگر نخواهیم بگوییم اصلا) چندان نتوانسته مانع از تحقق بلندپروازی‌های اتمی تهران گردد.

بنابر این گزارش، این روزنامه می‌نویسد: سازمان بین المللی انرژی اتمی در تازه‌ترین گزارش خود از دانش هسته‌ای ایران از نصب نسل جدید سانتریفیوژها در نطنز خبر داده است که این توان را به تهران می‌دهد تا سرعت توسعه برنامه‌های غنی‌سازی اورانیوم خود را تا 3 برابر افزایش دهد، مضاف بر این‌که تجهیز تاسیسات جدید هسته‌ای ایران در قم با سانتریفیوژهای جدید می‌تواند به افزایش سطح غنای اورانیوم و رسیدن آن به درصد مورد نیاز برای ساخت سلاح هسته‌ای کمک کند.

این روزنامه همچنین مدعی شده است: پیش از این برآوردها حکایت از آن داشت که ایران برای ساخت 2 تا 3 بمب در دوره‌ای نسبتا کوتاه، حجم اورانیوم غنی‌شده لازم را در دست دارد و گزارش‌های IAEA در خصوص ابعاد نظامی فعالیت‌های ایران بر نگرانی‌ها دامن زده است!

این در حالی است که ایران همواره بر ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای خود تاکید می کند و مناقشات کشورهای غربی را نه مساله ای فنی و حقوقی که مساله ای سیاسی می داند.

«نیویورک پست» در پایان می‌افزاید: آن طور که از شواهد امر پیداست هیچ خبر خوشایندی در خصوص ایران (البته برای آمریکا) شنیده نمی‌شود و بدیهی است که نه تنها در مسیر افزایش امنیت حرکت نمی‌کنیم بلکه درست در خلاف جهت آن قرار داریم و لازم است راهی تازه اندیشیده شود. 

نظر شما :