برگزاری نشست مخالفان سوری در دمشق

۲۷ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۵:۳۴ کد : ۱۶۳۲۶ سرخط اخبار
شماری از سران مخالفان دولت سوریه، نشست خود را در دمشق، پایتخت این کشور برگزار کردند.

به گزارش «تابناک»، این معترضان که در مزرعه‌ای خصوصی در نزدیکی دمشق دیدار کردند، فرقه‌گرایی و خشونت را رد و مخالفت خود را با دخالت کشورهای خارجی در امور داخلی سوریه اعلام نمودند.

آنان همچنین در نشست روز شنبه خود در حوالی پایتخت این کشور، خواهان تشکیل یک ائتلاف ملی با حضور نمایندگان همه احزاب مخالف، شدند.

این نشست دو روز پس از آن برگزار شد که «شورای ملی سوریه» توسط مخالفان تبعیدی دولت این کشور در شهر استانبول ترکیه تشکیل شده بود. شورای هماهنگی ملی سوریه که در ماه ژوئن تشکیل شد، جدا از شورای ملی است که دو روز پیش در استانبول و در یک کشور خارجی  شکل گرفت.

از جمله راهکار‌هایی که رهبران اسلامی منطقه از زمان آغاز انقلاب‌های عربی برای ایجاد اصلاح در کشور‌های عربی پیشنهاد داده‌اند، مدیریت تحولات به دست مردم کشور‌های منطقه و بدون دخالت کشورهای خارجی در منطقه بوده است.

بر پایه این گزارش، هرچند مقامات دولتی سوریه، مجوزی برای این تجمع صادر نکرده بودند،  مانع برگزاری این گردهمایی نشدند.

همچنین با توجه به این که کشور‌های غربی به دنبال پروژه‌ای همچون پروژه لیبی در کشوری همچون سوریه و دخالت نظامی در این کشور هستند، عقلانیت نظام سیاسی این کشور، همچنین خردورزی معترضان و مدیریت تحولات به دست مردم این کشور، می‌تواند زمینه را برای اصلاح دمکراتیک نظام سیاسی آماده کرده و مردم نیز مطالبات خود را بدون خونریزی و خشونت و البته بدون دخالت دولت‌های خارجی محقق کنند.

نظر شما :