ادعای سفیر انگلیس در مورد ایران

۲۷ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۵:۵۱ کد : ۱۶۳۲۸ سرخط اخبار
دیپلماسی ایرانی: در حالی که انگلیس قصد دارد بنا بر آنچه ادعا می‌کند موضوع نقض حقوق بشر در ایران را در نشست قریب الوقوع مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کند، بار دیگر اتهامات در مورد دخالت تهران در امور داخلی کشور‌های همسایه عرب از سوی لندن مطرح شده است.

لین لیندسی، سفیر انگلیس در بحرین  مدعی شده است که در جریان ناآرامی‌ها در بحرین تهران در تشدید آشوب‌ها نقش داشته و منفعتی در ترغیب دیالوگ نداشته است. به گزارش گلف نیوز وی مدعی شده است که تهران در حالی اظهار می‌کند که از حق آزادی در بحرین حمایت می‌کند که با اتهام نقض حقوق بشر مواجه است. لیندسی همچنین ادعای غرب در مورد کمک فنی و انسانی ایران به دولت بشار اسد برای سرکوب معترضان سوری را تکرار کرد.

این در حالی است که ویلیام هگ، ‌وزیر امور خارجه انگلیس در ماه ژوئن برای نخستین بار ادعای دست داشتن ایران در برخورد با معترضان سوری را مطرح کرده بود. گفتنی است جمهوری اسلامی تمامی این اتهامات را تکذیب کرده و آنها را بی پایه و اساس می داند.

سفیر انگلیس در بحرین در بخش دیگری از اظهارات خود به نگرانی کشورش در مورد فعالیت‌های هسته‌ای ایران اشاره کرد. وی با اشاره به پیشرفت‌های هسته‌ای اخیر ایران در زمینه تولید اورانیوم با سرعتی 3 برابر سرعت گذشته تاکید کرد که نگرانی عمده انگلیس در ارتباط با ایران فعالیت‌های هسته‌ای این کشور است.

 

نظر شما :