قاهره: بازگشایی سفارت تل‌آویو در حال حاضر بعید است

۲۷ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۷:۴۹ کد : ۱۶۳۳۱ سرخط اخبار

یک روزنامه فرامنطقه‌ای به نقل از برخی منابع آگاه نوشت که قاهره هفته گذشته در جریان سفر یک هیئت امنیتی اسرائیلی به مصر تاکید کرد که بازگشایی سفارت اسرائیل در حال حاضر بعید است.

به گزارش فارس، روزنامه "الحیات" چاپ لندن نوشت که یک هیئت امنیتی اسرائیل هفته گذشته برای بررسی مکان جدید و امن در قاهره جهت تغییر مکان سفارت رژیم صهیونیستی، به قاهره سفر کرده بود، اما مقامات مصر به این هیئت ابلاغ کردند که در حال حاضر بازگشایی سفارت تل‌آویو بعید است.
 
این روزنامه به نقل از برخی منابع آگاه مصری نوشت که هنوز فضا برای بازگشایی سفارت رژیم صهیونیستی مناسب نیست بویژه اینکه این رژیم به خاطر کشته شدن سربازان مصری به دست نظامیان صهیونیست عذرخواهی نکرد و افکار عمومی مصر نیز همچنان خشمگین است.
 
برخی منابع موثق نیز گفتند که با وجود خطراتی که سفارت اسرائیل در قاهره را تهدید می‌کند اما اسرائیلی‌ها نسبت به وجود سفارت تل‌آویو در قاهره بویژه در پرتو وضعیت کنونی منطقه تمایل شدید دارند.
 
این روزنامه همچنین نوشت که اظهارات"عصام شرف" نخست‌وزیر مصر مبنی بر اینکه معاهده کمپ‌دیوید قابل تغییر و بازبینی است، ضرورتا به معنی موضع رسمی قاهره نیست بلکه در راستای خاموش کردن آتش خشم افکار عمومی مصر است.
 
انقلابیون مصر جمعه هفته پیش با حمله به سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره این سفارتخانه را تسخیر و هیئت دیپلماتیک آن از جمله شخص سفیر را وادار به فرار کردند.


نظر شما :