عمار حکیم: باید از کشورهای در حال انقلاب حمایت شود

۲۷ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۸:۲۶ کد : ۱۶۳۳۴ سرخط اخبار

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت:‌ بیداری اسلامی در راستای عدم پذیرش سلطه استکباری ایستادگی در مقابله‌ با مستکبران است.

به گزارش ایسنا، سید عمار حکیم در سخنانی در دومین روز همایش بین‌المللی بیداری اسلامی با اشاره به اهمیت برگزاری این کنفرانس و حضور نخبگان در آن گفت: بیداری امروز یک حقیقت پویا و در حال گسترش است که در روابط بین‌الملل تاثیر بسیاری نیز دارد.

وی ادامه داد: ‌در مقابل این بیداری ما شاهد عقب‌نشینی ملموس در جریانات فرهنگی و سیاسی هستیم. معتقدیم که طرح بیداری اسلامی ایجاد شده در حال گسترش است و از غرب‌گرایی به دور است و این امر موجب خوش‌بینی است. همچنین اصرار فعالان مخلص و در راس آن امام خمینی ، امام خامنه‌ای و همچنین ملتهایی که در این راه قربانی داده‌اند بر اهمیت این طرح می‌افزاید . معتقدیم این طرح دارای سه رکن اصلی ایمان، اراده و حرکت ملتهاست.

وی افزود: ‌انقلاب اسلامی ایجاد شده برای ما یک الگو است که تکان بزرگی را در وجدان امتهای اسلامی ایجاد کرده است. ما در اینجا جمع شده‌ایم تا به تبیین جایگاه بیداری اسلامی بپردازیم و معتقدیم از چالشهای پیش روی این بیداری خلط شدن مطلب در مفاهیم مختلف از جمله تروریسم، کشتن افراد بی‌گناه با حمل شعار اسلام است که این مساله به صداقت بیداری خدشه وارد می‌کند.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق گفت: از چالش‌های دیگری که مساله بیداری اسلامی با آن مواجه است می‌توان به تلاش برای منحرف کردن و مخدوش کردن آن اشاره کرد که این امر نیازمند بیداری گسترده و علاقه‌ی شدید‌تر است. ما در اینجا تاکید می‌کنیم که باید از کشورهای در حال انقلاب حمایت شود تا بتواند به سرانجام برسد.

وی همچنین به مساله فلسطین به عنوان قلب تپنده‌ امت اسلامی اشاره کرد و افزود: ‌مساله‌ی فلسطین مساله‌ هویت اسلامی و عربی است که مورد هدف قرار گرفته است. اگرچه باید به این تحولات و بیداری‌های ایجاد شده توجه کنیم اما باید به مساله‌ی فلسطین هم بپردازیم ما در عراق از مقاومت مشروع و فلسطین حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: در این راستا معتقدیم باید بر سر تبیین محدوده بیداری اسلامی توافق ایجاد شود؛ چرا که اختلافات ما را گمراه می‌کند.

وی همچنین جهان اسلام را به اتحاد، فرا خواند و افزود: معتقدیم این کنفرانس باید به یک کنفرانس دائمی تبدیل ودارای دبیرخانه دائمی باشد تا کارشناسان از اقصی‌نقاط جهان درآن به ارائه دیدگاههای خود بپردازند.



نظر شما :