حاشیه‌ های عزیمت احمدی نژاد به نیویورک

۲۸ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۸:۴۱ کد : ۱۶۳۵۹ سرخط اخبار
اسفندیار مشایی برای چند دقیقه در سمند مشکی به انتظار می‌نشیند تا اولین نفری باشد که دور از چشمان همه و بدون مواجهه با لنز دوربین‌ها سوار هواپیما ‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان امروز دوشنبه عازم نیویورک شد تا بار هفتمی باشد که او و همراهانش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد حضور می‌یابند؛ البته احمدی‌نژاد یک بار دیگر به منظور شرکت در کنفرانس خلع سلاح به آمریکا رفته است.

آنچه در ذیل می‌آید حاشیه مراسم بدرقه رئیس جمهور است؛

** خبرنگاران و برخی عکاسان خبری را از ساعت 6:45 صبح آفیش (دعوت) کرده‌اند؛ البته خبرنگاران حوزه دولت به خوبی می‌دانند اینگونه برنامه‌ها حداقل 1 ساعت بعد از برنامه اعلام شده، رسماً آغاز می‌شود.

** بختیاری و بقایی جزو اولین دولتمردانی هستند که به پاویون جمهوری می‌آیند؛ حضور بقایی در این مراسم 2 نظر را به ذهن متبادر می‌کند؛ آیا او رئیس جمهور را در این سفر همراهی می‌کند یا همانند برخی از همکارن خود در دولت، صرفاً برای بدرقه احمدی‌نژاد آمده است!؟ جواب این سئوال البته دقایقی بعد، زمانی که معاون اجرایی رئیس جمهور کارت پرواز خود و همسرش را می‌گیرد، معلوم می‌شود.

** دولتمردان و برخی مقامات، یکی پس از دیگری بعد از احوال پرسی و گپ‌و‌گفت، وارد محل سخنرانی احمدی‌نژاد می‌شوند؛ غضنفری، نامجو، صالحی، شیخ‌الاسلام، ثمره هاشمی،سعیدلو، مجتهدزاده، رحیمی، ولایتی، نجار، نیکزاد، تقی‌پور، قاسمی، صفایی، بداغی، میرتاج الدینی، احمدزاده کرمانی و سعید مرتضوی. البته از این بین، برخی تنها تا پلکان هواپیما همراه رئیس جمهوراند و برخی دیگر تا آخر سفر.

** احمدی‌نژاد در این سفر - همانند برخی سفرهای دیگر- 2 بدرقه‌کننده ویژه دارد، پسر و برادرش اما نه داوود احمدی‌نژاد، بلکه امیر، دیگر برادر بزرگش.

** "نیویورک که رسیدی، به یاد ما هم پای مجسمه آزادی دو رکعت نماز بخوان!" این آخرین توصیه مزاح‌گونه و تقریبا درگوشی یک مقام دولتی است به همکارش که با رئیس‌جمهور عازم آمریکا می‌شود.

** اسفندیار دولت(مشایی) این‌بار هم مورد توجه است، آنجا که ابتدا همسرش وارد سالن انتظار می‌شود و به سمت جایگاه مسافران می‌رود و بعد خود او ترجیح می‌دهد برای چند دقیقه در سمند مشکی به انتظار بنشیند تا اولین نفری باشد که دور از چشمان همه و مواجهه با لنز دوربین‌ها، خود را به هواپیما رئیس‌جمهور ‌رسانده و او را در آمریکا همراهی کند.
 
** بالاخره ساعت 8:40 دقیقه رئیس‌جمهور به همراه رئیس دفتر، معاون اجرایی و شماری از دولتمردان خود عازم آمریکا می‌شود.

نظر شما :