سرمایه‌گذاری کره جنوبی در پارس جنوبی

۲۸ شهریور ۱۳۹۰ | ۲۱:۰۳ کد : ۱۶۳۶۹ سرخط اخبار

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی از سرمایه‌گذاری 60 میلیون دلاری کره جنوبی در منطقه ویژه پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، سید پیروز موسوی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پارس جنوبی اهمیت بسیار زیادی به محیط پیرامونی پارس جنوبی می‌دهد و شاهد کمک‌های زیادی توسط منطقه ویژه به شهرها و روستاهای اطراف هستیم.
وی افزود: تعامل بسیار نزدیکی بین پارس جنوبی و مسئولان شهرستان کنگان و مردم این منطقه وجود دارد و این امر موجبات رشد شهرستان کنگان را فراهم کرده است.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با پارس جنوبی خاطرنشان کرد: از بانک‌های داخلی دولتی و خصوصی برای سرمایه‌گذاری در عسلویه دعوت کرده‌ایم و با افزایش سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه پارس، روند اجرای پروژه‌ها سرعت خوبی خواهند یافت.
موسوی تصریح کرد: بانک‌ها و موسسه‌های مالی و اعتباری با پی بردن به جذابیت سرمایه‌گذاری در صنعت نفت و گاز، حضور پررنگ‌تری نسبت به گذشته در منطقه ویژه دارند.
وی افزود: پس از حضور بانک ملت در پروژه‌ها اکنون چند بانک خصوصی نیز در حال مذاکره برای سرمایه‌گذاری و حضور در طرح‌های منطقه ویژه پارس هستند.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس ادامه داد: توسعه پارس شمالی به عنوان یکی از طرح های مهم منطقه از برنامه‌های آتی منطقه است که وزیر نفت، در حال پیگیری مسائل مربوط به خرید و استحصال اراضی از طریق دبیرخانه هیئت دولت است، ضمن آن که برای خرید 4500 هکتار زمین آمادگی داریم.
موسوی با اشاره به توافق با شرکت نفت فلات قاره ایران برای اختصاص زمین برای توسعه زیرساخت‌های برخی از میدان‌های دریایی نفت و گاز ایران در منطقه پارس شمالی عنوان داشت: مکان‌یابی برای ساخت برخی از این تاسیسات آغاز شده است.
وی اضافه کرد: با توجه به سیاست کلان وزارت نفت مبنی بر اولویت‌دار بودن توسعه میدان‌های مشترک نفت و گاز، توسعه پارس جنوبی به عنوان یک میدان مشترک در اولویت قرار داشته و توسعه میدان‌های مستقل در اولویت بعد قرار دارد.
موسوی از سرمایه‌گذاری 60 میلیون دلاری کره جنوبی در منطقه ویژه پارس جنوبی خبر داد و گفت: این سرمایه‌گذاری در سازه‌های سنگین شرکت‌های پالایشی و پتروشیمی منطقه است و خوشبختانه مذاکرات خوبی با خارجی‌ها برای سرمایه‌گذاری در حال انجام است.
وی بیان داشت: از همه توان و ظرفیت موجود برای رشد و پیشرفت منطقه بهره می‌بریم و به فضل خدا بتوانیم به نتایج مورد نظر برسیم.

نظر شما :