قدردانی آمانو از تعامل جدید ایران با آژانس

۲۹ شهریور ۱۳۹۰ | ۱۹:۲۵ کد : ۱۶۳۹۸ سرخط اخبار

فریدون عباسی ملاقات با یوکیا آمانو در وین را مثبت خواند و گفت: نماینده و سفیر دائم ایران در آژانس با مقامات آژانس درباره روشن شدن ابهامات و رفع آن‌ها رایزنی‌های اولیه را انجام خواهد داد.

فریدون عباسی دوانی ـ رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان ـ که برای شرکت در اجلاس عمومی آژانس به وین سفر کرده است، در گفت‌وگو با ایسنا در وین درباره دیدارش با یوکیا آمانو ـ مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ـ با اشاره به گفت‌وگوهایی که ایران قبلا برای تعامل بیش‌تر با آژانس داشته است که به اعزام هیاتی از آژانس به ریاست معاون مدیرکل در امور پادمان‌ها برای بازدید از تاسیسات هسته‌یی ایران منجر شد، گفت: در ملاقات با مدیرکل درباره بازتاب این بازدید در گزارش اخیرش در آژانس و بین سایر کشورهای عضو صحبت داشتم.

او با بیان این که مدیرکل آژانس از تعامل جدید ایران با آژانس ابراز رضایت و قدردانی داشت، افزود: در مجموع به این نتیجه رسیدیم که تعامل شکل گرفته میان ایران و آژانس ادامه یابد.

رییس سازمان انرژی اتمی فضای گفت‌وگو با آمانو را مثبت و صحبت‌های میان ذو طرف را راه‌گشا دانست و اظهار کرد: قرار شد رایزنی‌های اولیه میان سفیر و نماینده دائم ایران در وین و مدیران و مقامات آژانس برای روشن شدن ابهامات و رفع آن‌ها صورت گیرد.

عباسی با اشاره به تاثیر مثبت تعامل ایران با آژانس برای موافقت با بازدید از تاسیسات هسته‌یی ایران تصریح کرد: سایر کشورهای عضو آژانس منتظرند تا آژانس در این زمینه فعال شود.



نظر شما :