چنی :ایران برنامه های اتمی خود را به زیر زمین برده است

۳۰ شهریور ۱۳۹۰ | ۲۰:۱۹ کد : ۱۶۴۴۴ سرخط اخبار
دیک چنی معاون رییس جمهوری سابق آمریکا  بار دیگر نسبت به توسعه قابلیت های هسته ای ایران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش عصر ایران چنی روز سه شنبه در مراسمی که به مناسبت امضای کتاب خاطراتش در شیکاگو شرکت کرده بود در پاسخ به سوالی درباره نگرانی های موجود درباره توسعه قابلیت های هسته ای ایران ، گفت :‌" من از توسعه قابلیت های هسته ای ایران خیلی نگرانم . آنها سیستمی از سانتریفیوژها را نصب کرده اند که بسیار بزرگ تر از قبل است و این به آن معنا است که آنها از این پس قادر خواهند بود با سرعت بیشتری نسبت به تکنولوژی قدیمی سابق شان اورانیوم غنی سازی کنند .

چنی افزود :‌ " آنها همچنین بخش زیادی از فعالیت های اتمی خود را به زیر زمین منتقل کرده اند .

چنی در هفته گذشته نیز در مصاحبه ای اختصاصی با کانال تلویزیونی " نیوز مکس " ضمن ابراز نگرانی از برنامه های هسته ای ایران گفته بود که از نظر او اسراییل حتی به قیمت حمله به تاسیسات هسته ای ایران ، به این کشور اجازه نخواهد داد تا به سلاح هسته ای دست یابد.

ابراز نگرانی های چنی درباره برنامه هسته ای ایران در حالی بیان می شود که ایالات متحده آمریکا روز دوشنبه ایران را به پنهان کاری و فریب جامعه جهانی در زمینه برنامه های هسته ای متهم کرده است.

ایران می گوید فعالیت های هسته ای اش کاملا قانونی و بر اساس ضوابط و مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی است و تا کنون هیچ مدرک قابل اثباتی در زمینه تلاش ایران برای دست یابی به سلاح هسته ای ارایه نشده است.

( ۱ )

نظر شما :