واکنش مهمانپرست به تحریم ایران توسط اتحادیه اروپا

۱۹ مهر ۱۳۹۰ | ۱۹:۰۲ کد : ۱۶۹۴۶ سرخط اخبار
رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه در سخنانی در مسکو گفت: تحریم های اتحادیه اروپا علیه مقام های ایرانی برای فشار بر ملت ایران طراحی شده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به مسکو، رامین مهمانپرست که در راس یک هیئت مطبوعاتی به روسیه سفر کرده در سخنانی در واکنش به تحریم مقام های ایرانی از سوی اتحادیه اروپا گفت: درمورد تحریم ایران به بهانه حقوق بشر و فعالیت های هسته ای متاسفانه اتحادیه اروپا اقدامی نادرست انجام داد و این اقدامات در راستای وارد کردن فشار بر ملت ما برای دست کشیدن از حقوق اساسی خود بوده است.

این اظهارات در واکنش به اقدام اتحادیه اروپا بود که روز گذشته تعدادی از مقام های جمهوری اسلامی از جمله سه وزیر را به فهرست جدید تحریم های خود اضافه کرد.

سخنگوی وزارت خارجه  جمهوری اسلامی ایران افزود: ما توصیه کرده ایم که غرب بهتر است با احترام به حقوق ملت ها و مداخله نکردن در امور داخلی کشورها همکاری های سازنده ای را برای حل مسائل در پیش بگیرد.

مهمانپرست اضافه کرد: دنیای امروزشاهد بحران های مختلف اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی است که این بحران ها فشارهای زیادی را بر مردم وارد می کند و ریشه اصلی آنها یکجانبه گرایی کشورهای غربی است واینها مسائلی را طراحی می کنند و سعی می کنند آن را به برخی کشورها تحمیل کنند که نتیجه آن تبعات سنگینی برای کشورها ببار آورده است.

وی در بخش دیگری از این سخنان تصرح کرد: ما تاکید کرده ایم که اداره جهان نیازمند آن است تا همه کشورها در آن دخیل باشند. پیشنهاد کردیم تا موضوعات مختلف از جمله مسائل هسته ای با رویکرد همکاری حل و فصل شود.



نظر شما :