تشریح اهداف امضای موافقتنامه ایران و ترکیه

۱۹ مهر ۱۳۹۰ | ۱۹:۳۷ کد : ۱۶۹۴۸ سرخط اخبار
معاون معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری هدف از امضای موافقتنامه توسعه مدیریت و سرمایه انسانی بین ایران و ترکیه را استفاده از تجارب دو کشور در زمینه های برنامه ریزی نیروی انسانی ، آموزش و توانمندی کارکنان دولت دانست.
برنامه کاری سالهای 2011 و 2012 در قالب موافقتنامه بین ایران و ترکیه در خصوص توسعه مدیریت و سرمایه انسانی روز سه شنبه در آنکارا امضا شد.
در چارچوب یادداشت تفاهم بین ایران و ترکیه که در اوایل سالجاری به امضای مسوولین دو کشور در تهران رسیده بود، مذاکرات هیاتهای طرفین به ریاست خانم ' هاجر تحریری نیک صفت' معاون معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری اسلامی ایران و ' محمد تکین ارسلان ' رییس سازمان امور کارکنان ترکیه وابسته به نخست وزیری این کشور، امروز در آنکارا انجام شد.
خانم' هاجر تحریری نیک صفت ' پس از امضای این موافقتنامه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به گسترش روابط ایران و ترکیه در زمینه های اجتماعی ، اقتصادی و اجتماعی و تعاملات فرهنگی دو کشور به منظور بهره گیری از تجارب ایران وترکیه در بخش نظام اداری نسبت به عقد این موافقتنامه اقدام شد.
معاون معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری افزود : 'ترکیه در زمینه نظام اداری گام های موثری برداشته است و ما نیز در این زمینه تجارب خوبی داریم. به همین دلیل دو کشور مصمم به استفاده از تجارب یکدیگر در این زمینه هستند.'
وی اظهارداشت: 'استفاده از تجارب دو کشور ایران و ترکیه در زمینه مدیریت و نیروی انسانی ، کاهش زمان و هزینه را در پی خواهد داشت.'
' محمد تکین ارسلان' رییس سازمان امور کارکنان ترکیه وابسته به نخست وزیری این کشور نیز گفت ترکیه با استفاده از تجارب کشورهای مختلف از جمله ایران تلاش دارد در بخش مدیریت بهترین شیوه را به مردم این کشور ارائه دهد. به همین خاطر ترکیه با 30 کشور موافقتنامه مدیریت و سرمایه انسانی به امضا خواهد رساند.
ارسلان افزود عقد موافقتنامه توسعه مدیریت و سرمایه انسانی بین ایران و ترکیه نه تنها برای دو کشور دوست و همسایه راهگشا خواهد بود ، بلکه کشورهای دیگر منطقه نیز می توانند از این تجارب بهره بگیرند.
رییس سازمان امور کارکنان ترکیه تصریح کرد مدیریت صحیح ، رفاه و آسایش مردم کشورها را در پی خواهد داشت
و قدرت دولت ها با افزایش حمایت مردم بیشتر می شود.


نظر شما :