سکوت ریاض و واکنش سفارت سعودی در واشنگتن به سناریو ضدایرانی

۲۰ مهر ۱۳۹۰ | ۱۴:۰۸ کد : ۱۶۹۶۲ سرخط اخبار
فارس: در واکنش به ادعای آمریکا مبنی بر تلاش دو ایرانی برای ترور سفیر سعودی در واشنگتن، سخنگوی وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که ریاض تا مشخص شدن نتیجه تحقیقات صبر خواهد کرد.

به گزارش فارس، به دنبال ادعای آمریکا مبنی بر دستگیری دو ایرانی به نام‌های غلام شکوری" و "منصور ارباب سیار" که تلاش داشتند،‌ سفیر عربستان در آمریکا را ترور و سفارت این کشور را منفجر کنند، "اسامه نقلی"، رئیس دایره اطلاع رسانی و سخنگوی رسمی وزارت خارجه عربستان سعودی در گفت‌‌وگو با روزنامه سعودی "الوطن" گفت که سعود الفیصل، وزیر خارجه در تماس با عادل الجبیر جویای حال وی شد.

همچنین در تماسی تلفنی با هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا درباره این حادثه گفت‌وگو کرد.
نقلی درباره واکنش عربستان گفت که بی‌شک عربستان درباره این اقدام واکنش نشان خواهد داد، اما منتظر نتیجه تحقیقات خواهد شد و در آن زمان تصمیم مقتضی را اتخاذ خواهد کرد. اما سفارت عربستان سعودی در واشنگتن با انتشار بیانیه‌ای ادعا کرد که اقدام ایران برای ترور سفیر سعودی نقض قوانین بین‌المللی است.

اما شبکه العربیه نیز با انتشار این خبر اقدام به درج بازجویی ارباب سیار که ادعا می‌شود، یکی از عاملان ترور بوده نموده و به نوشته العربیه ارباب سیار ادعا کرده که از کشتن بی‌گناهان پروا ندارد.
العربیه در ادامه نوشت که رسانه‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند که آمریکا در صدد شکایت از ایران در سازمان ملل متحد است.رسانه‌های عربی مانند الجزیره ، الحیات ، الشرق الاوسط و القدس العربی بدون موضع گیری تنها به درج خبر اکتفا کرده‌اند.



نظر شما :