عربستان سفیر خود را از ایران فرامی خواند؟

۲۰ مهر ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۰ کد : ۱۶۹۶۳ سرخط اخبار

فارس: خبرگزاری انگلیسی رویترز در پی انتشار سناریو ضدایرانی آمریکا، به نقل از یک مقام سعودی مدعی شد ریاض باید سفیر خود در تهران را فرابخواند.

خبرگزاری انگلیسی رویترز (در بخش عربی خود)، پس از انتشار اخبار سناریو جدید ضدایرانی آمریکا، به نقل از یک مقام سعودی مدعی شد که عربستان باید سفیر خود از تهران را فرابخواند.
 
شب گذشته آمریکا مدعی شد که تلاش دو فرد ایرانی در این کشور را برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن خنثی کرده است؛ مطبی که وزارت خارجه ایران بسرعت آن را کذب دانست و اعلام کرد این ماجرا سناریویی ساختگی آمریکاست.
در حالی که دولت عربستان تاکنون در قبال این خبر سکوت کرده است، و رابرت مولر رئیس اف.بی.آی اذعان کرد که این ماجرا بیشتر به فیلمنامه‌های هالیوودی است، رویترز به نقل از فردی به نامه عبدالله الشمری که وی را مسئول در دولت عربستان نامید، مدعی شد که مردم عربستان انتظار دارند که اقداماتی در این خصوص اتخاذ شود.
 
رویترز به نقل از الشمری افزود: بسیاری در عربستان پس از این حادثه انتظار اقداماتی دارند که کمترین آن، خارج کردن سفیر سعودی از ایران است.
وی بر اساس ادعایی که آمریکا مطرح کرده است، مدعی شد که «صاحبان تصمیم در عربستان نباید بسادگی از کنار این موضوع عبور کنند».
 این مقام که رویترز آن را مقام مسئول خواند در ادامه برای تیره نشان دادن مناسبات ایران و عربستان مدعی شد: همیشه مشکلاتی بین ایران و عربستان بوده است ولی اکنون مورد جدید این است که پای آمریکا نیز وسط است.
 الشمری مدعی شد که «هدف گرفتن عادل الجبیر که مشاور پادشاه عربستان بوده است اقدامی کاملا تحریک‌کننده است».


نظر شما :