آمریکا بهانه تازه ای برای تحریم یافت

۲۰ مهر ۱۳۹۰ | ۱۵:۴۱ کد : ۱۶۹۶۷ سرخط اخبار
فارس: شبکه‌های تلویزیونی جهان با بازتاب گسترده طرح آمریکایی_عربستانی برای متهم کردن ایران به ترور سفیر ریاض در واشنگتن تاکید کردند که رسانه های آمریکا تاکید دارند که این طرح مقدمه اعمال تحریم های جدید علیه ایران است.
به گزارش مانیتورینگ فارس، همزمان با اتهام زنی کاخ سفید علیه ایران درباره پرونده ساختگی ترور سفیر عربستان در واشنگتن شبکه های تلویزیونی جهان واکنش مختلفی نشان دادند.
شبکه العربیه به عنوان یکی از بازیگران اصلی در دامن زدن به بازی جدید کاخ سفید تلاش دارد که طرح ترور سفیر آل سعود را اقدامی راهبردی نشان دهد که سودی زیادی برای ایران خواهد داشت.

العربیه: سفیر سعودی دیپلماتی بی نظیر در تاریخ روابط بین الملل است

این شبکه عربستانی مدعی شده که عادل الجبیر سفیر سعودی که سابقه زیادی هم در امر دیپلماسی و روابط بین الملل ندارد بخاطر موفقیت هایش در آمریکا و ایجاد روابط خوب بین ریاض و واشنگتن هدف تهران بوده است.
یک کارشناس هم به العربیه گفته که عربستان زیاد با ایران مدارا کرده و این مسئله عامل اقدام جدید تهران بوده است.
شبکه راشا تودی نیز به طور ویژه به مسئله اتهام افکنی آمریکا علیه ایران پرداختند و اظهارات مقامات آمریکایی را بازتاب دادند.
راشا تودی در بخش خبری خود با انجام مصاحبه هایی از کارشناسان امنیتی و اطلاعاتی در آمریکا این سوال را مطرح کرد که ایران چه سودی از این طرح بدست می‌آورد.

وقتی کارشناسان امنیتی به موضوع شک می‌کنند

کارشناسان این برنامه تاکید کردند که درباره سود و زیاد این طرح سوالات زیادی مطرح است.
بخش عربی زبان این شبکه، روسیا الیوم هم به طور ویژه به طرح آمریکایی_عربستانی برای متهم کردن ایران پرداخت و به نقل از مقامات رسمی ایران تاکید کرد که این اقدام تلاشی برای منحرف کردن افکار عمومی داخل آمریکا از مشکلات اقتصادی و سیاسی است که دولت این کشور با آن دست به گریبان است.
خبرنگار روسیا الیوم از واشنگتن با اشاره به مشکوک بودن ابعاد اتهام زنی علیه ایران گزارش داد که آمریکا مدعی است که این ماجرا سه هفته قبل اتفاق افتاده است و هدف از این طرح سفارت های عربستان و اسرائیل در آمریکا بوده است.

هدف نهایی تحریم های شدیدتر در شورای امنیت است

خبرنگار این شبکه در ادامه ابراز داشت که بنا بر گزارش ها آمریکا قصد دارد تا این پرونده را در شورای امنیت مطرح کند.
بنابراین گزارش، رسانه های آمریکایی تاکید دارند که وزارت خارجه این کشور در حال حاضر در تلاش برای مطرح کردن این ماجرا در شورای امنیت برای تشدید تحریم های اقتصادی علیه ایران است.
شبکه تلویزیونی الجزیره نیز در گزارشی به بررسی این پرونده پرداخت، و به نقل از مقامات آمریکایی تاکید کرد که این طرح هدفش تشدید تنش در روابط ایران و آمریکا و اعمال فشارهای بیشتر به تهران است.
این درحالی است که ناظران سیاسی این سوال را مطرح می‌کنند که آمریکا چه سودی از تشدید تنش با ایران خواهد داشت و چرا تمایل دارد مشکلات خارجی خود را همزمان با اوج گیری مشکلات داخلی افزایش دهد.
آمریکا پیش از این از ایران خواسته بود تا با ایجاد خط تلفن قرمز بین دو کشور با ایران در تامین امنیت خلیج فارس همکاری کند که این مسئله با پاسخ منفی تهران مواجه شد.

 

نظر شما :