مقام سابق سیا : اتهام جدید آمریکا علیه ایران خطرناک است

۲۰ مهر ۱۳۹۰ | ۱۹:۳۹ کد : ۱۶۹۸۹ سرخط اخبار
یک مقام سابق سیا و کارشناس مسائل ایران در مصاحبه با رادیو "ای ابی سی" آمریکا به دولت اوباما درباره اتهام زنی به ایران در مورد طرح ادعایی ترور سفیر عربستان در واشنگتن و نیز انفجار سفارت خانه های اسراییل و عربستان در واشنگتن هشدار داد.

به گزارش عصر ایران "‌رابرت بائر " در این مصاحبه با تاکید بر اینکه از نظر او ایران در این طرح ترور دست نداشته است ، افزود که چنین اتهام زنی هایی علیه ایران ممکن است تبعات بسیار خطرناکی برای امنیت و منافع ایالات متحده آمریکا داشته باشد.

بائر در ادامه با هشدار به دولت اوباما درباره در پیش گرفتن رویکردهای خطرناک در قبال ایران افزود که دولت اوباما دو راهکار در مقابل ایران در پیش رو دارد : یا باید با ایجاد یک کانال مستقیم با این کشور وارد گفتگو شود و یا این که با این کشور وارد یک جنگ غیر قابل کنترل و خطرناک شود.

بائر با رد این فرضیه که دولت ایران در پشت طرح ترور سفیر عربستان در آمریکا و نیز طرح انفجار سفارت خانه های اسراییل و عربستان در واشنگتن قرار دارد گفت که از نظر او هیچ دولتی نمی تواند در پشت این قضیه باشد.

وی در ادامه  افزود که از نظر او این طرح ترور برای ایران هیچ دستاوردی نمی توانسته داشته باشد تا این کشور وارد چنین مساله ای شود.

نظر شما :