خزاعی به بان کی مون نامه نوشت

۲۰ مهر ۱۳۹۰ | ۲۰:۳۹ کد : ۱۶۹۹۵ سرخط اخبار

نماینده دائم ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به بان کی مون ـ دبیرکل سازمان ملل متحد ـ از ادعاهای اخیر مقامات آمریکایی علیه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر نقش کشورمان در توطئه برای ترور یک دیپلمات خارجی در واشنگتن ابراز انزجار کرد و این اتهامات جعلی را که براساس ادعاهای یک فرد مشکوک شکل گرفته را رد کرد.

به گزارش ایسنا، محمد خزاعی ـ سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل ـ در نامه خود که رونوشت آن برای رییس شورای امنیت و رییس مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز ارسال شده است، تصریح کرد: هرکشوری می‌تواند، کشورهای دیگر را با چنین داستان‌های جعلی متهم کند. به هر حال این اقدام سابقه خطرناکی در روابط میان کشورها ایجاد می‌کند.

او اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره تروریسم را در همه اشکال آن محکوم کرده است و خود یک قربانی تروریسم است که نمونه اخیر و روشن آن ترور تعدادی از دانشمندان هسته‌یی ایران در دو سال گذشته است که از سوی رژیم صهیونیستی و با حمایت آمریکا انجام پذیرفت.

سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل افزود: ملت ایران طالب دنیایی بدون تروریسم است و جنگ افروزان فعلی آمریکا و ماشین تبلیغاتی آن علیه ایران را نه فقط به عنوان تهدیدی علیه خود بلکه به عنوان تهدیدی علیه صلح و ثبات منطقه‌یی می‌داند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نسبت به عواقب این سناریوی خطرناک هشدار می‌دهد و معتقد است ادامه چنین سیاست‌های تفرقه‌افکنانه‌ای تاثیرات وخیمی بر صلح و امنیت بر جای خواهد گذاشت.

خزاعی ادعاهای اخیر آمریکا را اقدامی سیاسی و نشانه‌ای از کینه‌توزی آن کشور در قبال ملت ایران دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران قاطعانه و با شدیدترین لحن ممکن این ادعاهای شرم‌آور توسط مقامات آمریکایی را محکوم می‌کند و آن را به مثابه توطئه‌ای شیطانی در راستای سیاست‌های ضدایرانی آن‌ها می‌داند که در پی انحراف توجهات از مسائل جاری اقتصادی و اجتماعی در داخل و انقلاب‌ها و اعتراضات علیه دیکتاتوری‌های مورد حمایت آمریکا در خارج از آن کشور است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بر عزم خود برای حفظ روابط دوستانه با همه کشورهای منطقه به‌ویژه همسایگان مسلمان تاکید کرده و از همه می‌خواهد نسبت به اقدامات اهریمنی که ثبات و صلح و روابط دوستانه دولت‌ها در منطقه ما را هدف گرفته‌اند، هوشیار باشند.

او در پایان نامه خود تاکید کرد: شما در جایگاه دبیرکل سازمان ملل متحد مسوولیت دارید تا افکار عمومی جهانی را درباره عواقب خطرناک سیاست‌های جنگ افروزانه دولت آمریکا بر صلح و امنیت بین‌المللی آگاه کند.

خزاعی از دبیرکل سازمان ملل متحد درخواست کرد تا این نامه به عنوان اسناد مجمع عمومی و شورای امنیت این سازمان منتشر شود.



نظر شما :