ادله تایم علیه ادعای اخیر آمریکا درباره ایران

۲۰ مهر ۱۳۹۰ | ۲۱:۵۷ کد : ۱۶۹۹۸ سرخط اخبار
مجله تایم در گزارشی به بیان ادله‌ای پرداخت که بر اساس آن‌ها ادعای آمریکا مبنی بر اقدام ایران در طراحی ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن احمقانه بوده و دروغ محض است.

به گزارش ایلنا، هفته نامه تایم در مطلبی نوشت اینکه گفته شود ایرانی‌ها برای انعقاد قرار داد با باند مواد مخدر مکزیک به منظور ترور سفیر عربستان در آمریکا اقدام کرده باشند بسیار احمقانه‌ای است.

این هفته نامه آمریکایی در گزارش خود به تشریح ویژگی باند مواد مخدری پرداخت که طبق ادعای مقامات آمریکایی منصور ارباب سیار با کمک آن‌ها قصد انجام ترور را داشته است؛ ویژگی‌هایی که هر یک به اثبات می‌رساند ماهیت ادعای مقامات دولت باراک اوباما در این باره را نشان می‌دهد.

در این گزارش آمده: زتاس خون آشام‌ترین باند مواد مخدر مکزیک است که به قتل عام شهروندان بی‌گناه پرداخته و سر افراد را از تن آن‌ها جدا می‌کند با این وجود این باند هرگز اقدامی انجام نمی‌دهد که مرز مشترک مکزیک با آمریکا را به مخاطره بیندازد. آن‌ها شاید در داخل مکزیک مرتکب قتل‌های کوچک و بزرگ شوند اما چنین اقدامات را در آمریکا انجام نمی‌دهند.

به نوشته تایم، باند مواد مخدر زتاس تفاوت بسیار میان پلیس، دادستان و قضات در مکزیک و آمریکا را کامل درک کرده‌اند. در سال ۲۰۰۵و ۲۰۰۶ حداقل ۵ رقیب گانگس‌تر خود را در تگزاس به قتل رساندند. در همین رابطه تعدادی از اعضا این باند دستگیر و بعد از محاکمه راهی زندان‌های آمریکا شدند؛ جایی که فرار از آن‌ها بسیار دشوار‌تر از زندان‌های مکزیک بود.

این نشریه نوشت: بعد از این ماجرا بود که سرکردگان باند زتاس فهمیدند جهان خارج از مکزیک مکان متفاوتی است و آن‌ها برای اینکه بتوانند سود سرشار از شبکه قاچاق مواد مخدر خود را حفظ کنند باید از خونریزی در آمریکا خودداری کنند.

به گفته ایون گریلو، نویسنده مکزیکی، زتاس قتل سیاسی را تنها برای حفظ منافع تجاری خود در داخل مکزیک انجام می‌دهد این منش و روش آن‌ها نیست که بخواهند مرتکب قتل سیاسی در داخل آمریکا شوند. اگر ارباب سیار با باند زتاس در ارتباط بوده از این موضوع آگاه بوده است.

تایم در ادامه به ادعای آمریکا درباره وعده ۵/۱ میلیونی ایران به این باند برای انجام ترور اشاره کرده و نوشته: درآمد این گروه سالانه ۴۰میلیارد دلار است از این رو آن‌ها به خاطر دستمزد ۵/۱ میلیون دلاری چنین درآمدی را به مخاطره نمی‌اندازند چراکه این اقدام احمقانه خواهد بود.

به نوشته این نشریه، قطعا سپاه پاسداران ایران نیز از این موضوع مطلع است. همه این موارد باور اینکه ایران طراح ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن بوده را دشوار می‌سازد.


نظر شما :