جلسه معاون وزیرخارجه ایران با سفیر سعودی

۲۲ مهر ۱۳۹۰ | ۰۳:۱۲ کد : ۱۷۰۱۳ سرخط اخبار
معاون عربی و آفریقایی وزارت خارجه ایران روز چهارشنبه با سفیر عربستان سعودی در تهران دیدار کرد و گفت: طراحی توطئه ترور سفیر عربستان در واشنگتن سناریوی نخ نما و طراحی شده از سوی محور آمریکا و رژیم صیهونیستی است.

به گزارش ایسنا حسین امیرعبداللهیان اتهامات واهی مطرح شده از سوی دادستان کل ایالات متحده آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران مبنی بر طراحی توطئه ترور سفیر عربستان در واشنگتن را رد کرد و گفت که حتی کشورهای غربی نیز بر ساختگی بودن آن اذعان دارند.

وی در این رابطه اتهامات عنوان شده را عاری از صحت خواند و آن را به شدت تکذیب کرد.

در این دیدار امیرعبداللهیان بر ضرورت هوشیاری دولت عربستان در مواجه با این توطئه طراحی شده تاکید کرد.

وی گفت: متهم کردن جمهوری اسلامی ایران به دخالت در اقدامات تروریستی ادعایی مردود است که همواره از سوی آمریکایی‌ها برای فرافکنی و انحراف افکار عمومی جهان از سیاست‌های جنگ افروزانه‌اش در سراسر جهان مطرح شده است.

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه ایران ادامه داد: رد پای عوامل آمریکایی ـ صهیونیستی در اقدامات تروریستی در سراسر جهان مشاهده می‌شود و نمونه آشکار آن ترور گروهی از دانشمندان هسته‌یی ایران در دو سال اخیر بوده است.

معاون وزیر خارجه ایران ضمن انتقاد از بیانیه شتاب‌زده و غیر مستند سفارت عربستان سعودی در واشنگتن اضافه کرد که باید مطالبات مشروع مردمی در منطقه مورد توجه جدی قرار گرفته و به دشمنان منطقه و به ویژه محور آمریکایی ـ صهیونیستی اجازه مداخله و تفرقه‌افکنی و غارت ثروت‌های منطقه داده نشود.

سفیر دولت عربستان در تهران نیز ضمن تاکید بر علاقمندی کشورش برای توسعه روابط میان دو کشور، موضع‌گیری رسمی وزارت خارجه عربستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: براساس این موضع‌گیری هیچ کشوری مورد اتهام قرار نگرفته و موضع رسمی ریاض پس از تکمیل تحقیقات اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد که برای انجام حج با شکوه زائران ایرانی در سال‌ جاری هرگونه تسهیلات فراهم است و ما اجازه سوء‌استفاده به دشمنان را نخواهیم داد.
 

نظر شما :