گاف دیپلماتیک اوباما درباره ایران

۲۳ مهر ۱۳۹۰ | ۱۴:۲۲ کد : ۱۷۰۲۶ سرخط اخبار
یک مجله آمریکایی در گزارشی در رابطه با سناریوی هالیوودی و ضدایرانی کاخ سفید درباره ترور سفیر عربستان در واشنگتن تأکید کرد چنانچه دولت "باراک اوباما" سند معتبری ارائه ندهد، این جریان نیز همانند موضوع سلاح‌های کشتار جمعی عراق، به گاف سیاسی دولت آمریکا تبدیل می شود.

به گزارش فارس، مجله "فارین پالسی" در گزارشی به قلم "استفن والت" با اشاره به توطئه ساختگی و ضدایرانی آمریکا برای ترور سفیر عربستان، تحت عنوان "اینجا یک چیزی منطقی نیست" نوشت: دولت "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری آمریکا و به ویژه "اریک هولدر" وزیر دادگستری این کشور در خطر یک گاف دیپلماتیک همتراز با گاف مشهور شورای امنیت ملی "کالین پاول" درباره برنامه‌های تسلیحات کشتار جمعی عراق قرار دارند، مگر اینکه شواهد و مدارک قابل استناد بیشتری را ارائه کنند.

این گزارش افزود: مشکل اینجا است که هر چه دقیقتر به اتهامات مربوط به "منصور ارباب سیار"، شک و تردید درباره کل این جریان بیشتر می شود.

فارین پالسی در ادامه نوشت: بسیار جای تعجب دارد که تصور کنیم مقامات ایران برای انجام چنین اقدامی از فرد غیرقابل اعتماد و احتمالا دیوانه‌ای چون ارباب سیار استفاده کنند.

نویسنده این مقاله همچنین تأکید می کند: هر چه بیشتر به این جریان می اندیشم، احتمال وقوع آن را کمتر می بینم.

وی ادامه داد: رهبران ایران احمق نیستند، و به طور حتم می دانند که توطئه ای این چنین خطر مواجهه با واکنش سخت آمریکا را به دنبال خواهد داشت. با توجه به این خطر بیش از اندازه، آیا ممکن است که باور کنیم که چنین مأموریت حساسی را به یک آدم دست و پا چلفتی مثل ارباب سیار واگذار کنند؟ آیا اگر شما بخواهید به هدفی در داخل خاک آمریکا حمله کنید، بهترین نیروهای خود را برای این کار اعزام نمی کنید؟

در پایان گزارش فارین پالسی تأکید شده است: تردیدهای بسیاری در رابطه با این جریان مطرح است از جمله در رابطه با احتمال اینکه این رویداد ممکن است نوعی عملیات فریب باشد که توسط کشورها و یا گروه‌هایی صورت گرفته که شاید از تیرگی بیشتر روابط میان ایران و آمریکا سود ببرند. به هر حال اگر دولت اوباما نتواند از اتهاماتی که مطرح کرده است به شیوه ای کاملا منطقی دفاع کند، با واکنش شدید سیاسی مواجه خواهد شد. بنا بر این توصیه من به اریک هولد این است که "شما بهتر است آنچه را که بدست آورده‌اید به ما نشان دهید و این مدارک نیز بهتر است که مدارک معتبری باشد.

نظر شما :