دیلی میل: وریتی با لابی‌گر احمدی نژاد هم دیدار داشت

۲۵ مهر ۱۳۹۰ | ۱۷:۴۷ کد : ۱۷۱۰۰ سرخط اخبار
استعفای لیام فاکس از سمت وزارت دفاع بریتانیا در روز جمعه گذشته سبب نشده است تا رسانه ها و محافل سیاسی انگلیس دست از سر او بردارند و مطبوعات بریتانیا همه روزه اطلاعات و اسناد جدیدی از ماجرای دخالت های آدام وریتی در سیاست خارجی بریتانیا علیرغم نداشتن سمتی رسمی در دولت ، منتشر می کنند.

به گزارش عصر ایران در روزهای اخیر اطلاعاتی راجع به سفرهای متعدد آدام وریتی به ایران در رسانه های انگلیس انتشار یافته که تا کنون واکنشی از سوی مقامات مسئول در تهران به دنبال نداشته است .

رسانه های انگلیس در روزهای گذشته اطلاعاتی راجع به دوست 33 ساله وزیر دفاع مستعفی منتشر کرده اند که با در کنار هم قرار دادن سفرهای متعدد او به ایران ، موضوع  بسیار بحث برانگیز می شود.

برای مثال در گزارش هایی که درباره وریتی منتشر شده وی به ارتباط با موساد ، محافل نو محافظه کار در دولت جورج بوش ، ارتباط با اشخاصی از اپوزیسیون خارج نشین ایران و... اشاره می شود و این ها در حالی است که وریتی از سال 2007 تا کنون بارها به ایران سفر کرده است و مشخص نیست که در صورت صحت این اخبار این دوست وزیر دفاع بریتانیا که سمتی نیز در دولت بریتانیا نداشته برای چه به ایران رفت و آمد داشته است؟

روزنامه دیلی میل بریتانیا در این باره با انتشار گزارشی می نویسد که وریتی کمی زبان فارسی بلد است و در سال 2009 دو بار به ایران سفر کرده است .

وی یک بار نیز در سال 2007  به همراه فاکس ( که در آن زمان وزیر دفاع سایه بوده) در قالب یک هیئت پارلمانی بریتانیا به تهران سفر داشته است .

همچنین دیلی میل می نویسد که وریتی یک بار به همراه لیام فاکس در وست مینستر ( مقر پارلمان بریتانیا) با یک لابی گر نزدیک به محمود احمدی نژاد دیدار داشته است .
این روزنامه به تاریخ دقیق این دیدار و نیز به هویت فرد لابی گر اشاره ای نکرده است و نیز معلوم نیست که لابی گر احمدی نژاد در پارلمان انگلیس به دنبال چه بوده است ؛ اما به هر جهت به نظر می رسد با افزایش خبرهای این چنینی در مطبوعات و رسانه های انگلیس ، مسئولان امر در کشورمان باید موضع گیری کرده و در صورت صحت چنین اخباری ، درباره آن اطلاع رسانی کنند و نیز در صورت لزوم مراجع امنیتی موضوع را بررسی نمایند.

نظر شما :