واکنش جلیلی به اتهام امریکایی‌ها علیه ایران

۲۵ مهر ۱۳۹۰ | ۱۸:۳۳ کد : ۱۷۱۰۶ سرخط اخبار

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بیان این که آمریکا امروز با بحران جدی مخالفت 99 درصدی با سیاست‌هایش در داخل و فضای بین‌المللی مواجه شده است درباره‌ی اتهام اخیر آمریکا علیه ایران گفت: این اتهام در راستای سیاست فریب افکار عمومی از تهدیدات واقعی به سمت تهدیدهای فرضی و ساختگی است.

به گزارش ایسنا، سعید جلیلی ـ دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان ـ ظهر دوشنبه در کنفرانس خبری درباره‌ی اتهام اخیر آمریکا به ایران اظهار نظر کرد.

جلیلی اتهام اخیر آمریکا علیه ایران را امری ساختگی دانست و گفت: مشکل اصلی آمریکا چیز دیگری است. بحرانی که آمریکا در حال حاضر با آن مواجه است بحران مخالفت 99 درصدی جامعه‌ی جهانی با دولتمردان آمریکاست. این بحران امروز به داخل آمریکا رسیده است؛ اگر قبلا در سطج منطقه‌یی مخالفت 99 درصدی را با سیاست دولتمردان آمریکا شاهد بودیم، امروز این مخالفت‌ها را در خیابان‌ها و ایالت‌های مختلف ‌آمریکا می‌بینیم.

او ادامه داد: آن یک درصدی که بر مردم آمریکا و مناسبات بین‌المللی می‌خوا هند حکومت کنند با استفاده از جنگ‌افزارها و زرادخانه‌های نظامی و اهرم‌های فشار اقتصادی به دنبال پیشبرد منویات خود هستند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان تاکید کرد:‌ امروز آمریکا دچار بحران جدی شده است و مخالفت 99 درصدی با آن به داخل آمریکا رسیده است؛ مردم آ‌مریکا دیگر حاضر نیستند منافع‌شان برای سیاست‌های سرمایه‌داری و صهیونیستی هزینه شود.

وی گفت: طبیعی است در چنین شرایطی یک درصدی که می‌خواهند بر مردم و مناسبات جهان حکومت کنند به دنبال آن هستند که با دو روش "سرکوب" و "فریب" با مخالفان خود مقابله کنند.

شاهد هستیم در داخل آمریکا سرکوب نسبت به ملت آمریکا صورت می‌گیرد و برخوردهای سخت افزاری را شاهد هستیم. البته در کنار آن آن‌ها از شیوه‌ی دیگری استفاده می‌کنند که همان سیاست فریب افکار عمومی از تهدیدات واقعی به سمت تهدیدهای موهوم، فرضی و ساختگی است.

جلیلی اتهام اخیر آمریکا به ایران را در راستای این روش عنوان کرد و افزود: این حرکت آمریکایی‌ها برای سرکوب نرم‌افزاری مردم خود در کنار سرکوب سخت افزاری است، تا بار دیگر مردم خود را با سیاست فریب، سرکوب کنند.

او ادامه داد: نفس این که قدرتی مثل آمریکا در برخورد با اعتراض‌هایی که در داخل و خارج آمریکا به سیاست‌هایش می‌شود‌ و استفاده از شیوه‌های سرکوب و فریب، نشان دهنده‌ی ضعف و اضمحلال ابرقدرتی آمریکاست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان تصریح کرد: ما فکر می‌کنیم این یک علامت بالینی است از اهتراز ابرقدرتی آمریکاست. امروز شاهد حرکت جدی در دنیا تحت عنوان "شعار 99 درصدی" هستیم که به مقابله با این حرکت آمریکا و سیاست‌های آن برخاسته‌اند.

وی تاکید کرد: مردم در سایر نقاط دنیا با سیاست سرکوب آ‌مریکا آشنا هستند، سیاستی که آمریکا با استفاده از ابزارها و شیوه‌های تروریستی به دنبال سرکوب مخالفان خود است.

جلیلی تاکید کرد: از نظر ما آمریکا متهم اصلی تروریسم در جهان است. این ادعای ما به خاطر کارنامه ای است که دولت آمریکا در رفتارهای تروریستی دارد.

او ادامه داد: این ادعای ما مبتنی بر مستندات و واقعیات است؛ نه فرضیات موهوم. ما بر اساس واقعیات صحنه‌ی بین‌المللی به ویژه در منطقه‌ی خودمان معتقدیم که آمریکا متهم اصلی رفتارهای تروریستی است. تاریخ 10 سال گذشته در منطقه گویای اقدام تروریستی آمریکاست . بنابراین معتقدیم فرار به جلوی آمریکا نباید مانع تعقیب این کشور شود. بلکه ادعای اخیر ساختگی آمریکا که حتی اندیشمندان خودشان آن را به سخره گرفتند نباید مانع تعقیب آمریکا به خاطر رفتارهای تروریستی‌اش شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با طرح سوالاتی اظهار کرد: چرا کسانی که در منطقه‌ی ما مخالف آمریکا هستند مورد هدف گروه‌های تروریستی قرار می‌گیرند و یا چرا کسانی که آ‌مریکا در فهرست تحریم‌های خود قرار می‌دهد هدف تروریست‌ها قرار می‌گیرد و یا چه رابطه‌ای بین آمریکا و گروه‌های تروریستی است؟ آمریکا باید به افکار عمومی جهان پاسخ دهد. ما شواهد زیادی در رابطه با این که هر کس و یا هر کشوری با سیاست‌های آمریکا مخالفت می‌کند در آن‌جا مورد هدف تروریست‌ها قرار می‌گیرد، داریم. شاهد اخیر آن تروری است که اخیرا در افغانستان صورت گرفت. و در ترورهای دیگر همگی کسانی مورد هدف قرار می‌گیرند که مخالفت سیاست‌های آمریکا و یا دخالت آن کشور در امورشان هستند.

وی خاطرنشان کرد: بحثی که امروز آن‌ها درباره‌ی نیروی قدس مطرح می‌کنند سوالی است که در سطح جامعه‌ی جهانی وجود دارد. چرا نیروی قدس هم‌زمان باید هدف جریان‌های تروریستی باشد و هم هدف جریان‌های دیکتاتوری و یا برخی دیکتاتورهای منطقه‌یی و هم آمریکا باشد. چه پیوندی بین دیکتاتورهای منطقه‌یی مثل مبارک، صدام، عمر سلیمان و آمریکا وجود دارد که هر دو نیروی قدس را هدف قرار می‌دهند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان خاطرنشان کرد: ما فکر می‌کنیم امروز جامعه‌ی جهانی به یک بیداری و هوشیاری رسیده است و سوالات مطرح درباره‌ی نقش آمریکا در مسائل مختلف بحث‌های جدی است.

او گفت: ما در کشور خود شاهد بودیم گروهک تروریستی که دستش به خون بیش از 400 نفر انسان بی‌گناه آلوده بود با سرویس‌های جاسوسی آمریکا ارتباط داشت و ما شش یاد‌داشت اعتراض را در یک سال گذشته به دولت آمریکا دادیم و شواهد آن را برای بسیاری از کشورها و دبیرکل سازمان ملل ارسال کردیم که گویای ارتباط یک گروهک تروریستی با سرویس جاسوسی آمریکا بود. اما با وجود شش یادداشتی که ارسال کردیم، هیچ پاسخی از جانب آن‌ها دریافت نکرده‌ایم. این‌ها موضوعاتی است که به طور جدی باید مورد تعقیب و بررسی قرار گیرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان تصریح کرد: فکر می‌کنم فهرستی از جرایم تروریستی آمریکا در سطح منطقه و بین‌الملل وجود دارد که این فهرست زمینه‌ی خوبی را برای 99 درصدی که امروز مخالفت سیاست‌های آ‌مریکا هستند می‌تواند فراهم کند و زمینه‌ی پیگیری آن‌ها فراهم شود تا در یک دادگاه بین‌المللی به این فهرست رسیدگی شود.

جلیلی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که تاثیر این نوع اتهامات علیه ایران در فضای بین‌المللی، منطقه‌یی و داخلی‌مان چیست؟ گفت: امروز خوشبختانه مبارزه با آمریکا به یکی از محورهای همبستگی ملی در داخل کشورمان و در منطقه و در میان امت اسلامی تبدیل شده است. ما شاهد همبستگی امت اسلامی در کنفرانس بیداری اسلامی در تهران در کنفرانس دفاع از فلسطین بودیم. معتقدم پیکان همبستگی امت اسلامی در مبارزه با سیاست‌های غلط دولت آمریکا است و معتقدم ‌آمریکایی‌ها به خوبی از تجربه‌ی سه دهه‌ی اخیر مقاومت ملت ایران و امت اسلامی درس گرفته‌اند.



نظر شما :