دمشق: خارج از مرز سوریه مذاکره نمی‌کنیم

۲۵ مهر ۱۳۹۰ | ۱۹:۳۰ کد : ۱۷۱۱۰ سرخط اخبار

به گزارش فارس، سوریه شب گذشته با انتقاد از پیشنهاد اتحادیه عرب برای اجرای مذاکره میان دولت سوریه و مخالفان آن در مصر، اعلام کرد که قطر نقشی منفی در خصوص مسائل سوریه دارد و مذاکره پیشنهادی در خارج از مرزهای سوریه قابل قبول نیست.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، پس از نشست شب گذشته اتحادیه عرب که به دلیل اختلافات داخلی اعضا برگزاری آن ساعتی به تاخیر افتاد، سوریه اعلام کرد که بیانیه پایانی را نمی‌پذیرد.

اتحادیه عرب پیشنهاد کرد که برای حل مشکل سوریه کمیته‌ای تشکیل می‌دهد که ماموریت این کمیته تماس با دولت سوریه و مخالفان آن و فراهم کردن مقدماتی برای مذاکره دو طرف در مقر اتحادیه عرب در قاهره است اما سوریه تاکید کرد که چنین طرحی، قیمومیت تعیین کردن برای سوریه است و دمشق آن را نمی‌پذیرد.

بنا بر گزارش سانا، یوسف احمد نماینده سوریه در اتحادیه عرب تاکید کرد که کشورش در این خصوص ملاحظاتی دارد و هر گونه مذاکره خارج از خاک سوریه غیرقابل قبول است زیرا سوریه کشوری مستقل و دارای حاکمیت با حاکمیت قانون است و قادر است خود و امور خود را اداره کند.

شبکه خبری الدنیا سوریه به نقل از ناظران اعلام کرد که این پیشنهاد اتحادیه عرب طرح قیمومیت برای سوریه است.

از طرف دیگر یوسف احمد نماینده و رئیس هیئت سوری در اتحادیه عرب تاکید کرد که نقش قطر در خصوص اتفاقات سوریه کاملا منفی و جانبدارانه است.

وی با انتقاد از سران قطر تصریح کرد که نقشی که قطر اکنون ایفا می‌کند از لحاظ سیاسی و رسانه‌ای منفی است و مواضع آن به سود تشدید تنش در سوریه و تخریب وجهه واقعیت در این کشور است.



نظر شما :