رقیب سارکوزی کیست؟

۲۵ مهر ۱۳۹۰ | ۱۹:۴۸ کد : ۱۷۱۱۲ سرخط اخبار

فرانسو اولاند توانست با شکست رقیب خود مارتین اوبری، به عنوان کاندیدای برجسته سوسیالیست‌ها برای انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در سال 2012 انتخاب شود؛ وی مردی معاشرتی و آرام است که لقب " آقای معمولی" را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایسنا، مجله آلمانی "اشپیگل" در مطلبی با اشاره به فرانسوا اولاند کاندیدای پیروز سوسیالیست‌ها برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور و رقیب نیکولا سارکوزی رئیس‌جمهور فرانسه آورده است، اولاند را می‌توان سوسیالیستی "بدون حاشیه" و "غیر‌جنجالی" دانست که به عنوان شهردار شهر "تول" در فرانسه، بیش از سه دهه در امور اجرایی این کشور، حضور فعال داشته و رشد سیاسی مرحله به مرحله و قابل توجهی را تجربه کرده است.

با آنکه اولاند 57 ساله اجازه داده، کمتر چیزی از زندگی خصوصی‌اش به بیرون درز کند، اما از زندگی شریک خود با "سگولن رویال" که وی نیز پیشتر کاندیدای سوسیالیست‌های فرانسه بوده است، شرمسار نیست.

اولاند که دارای اصالتی 400 ساله و از کشور هلند است، در خانواده‌ای سنتی و کاتولیک تربیت و بزرگ شد.

پدر مستبد وی که یک پزشک بود، از ژنرال "دوگل" دل خوشی نداشت، با این حال بعد از جنگ جهانی به شکلی نافرجام کاندیدای ناسیونالیست‌های راست افراطی این کشور شد؛ این در حالی است که مادر وی حامی گرایش‌های چپ در فرانسه بود.

وی در سال 1980 با سگولن رویال که بین کمونیست‌ها به "زن یخی" معروف است، ملاقات داشت.نتیجه زندگی وی و رویال چهار فرزند است؛ وی در مقایسه با همسر خود پیشرفت‌های سیاسی چشمگیر‌تری را تجربه کرده است،‌ به گونه‌ای که مدتی به عنوان مشاور اقتصادی وارد کاخ الیزه شد.

این گزارش می افزاید، اولاند مردی نیست که اهل زورآزمایی و نبرد برای رسیدن به قدرت باشد، بلکه بیشتر سعی می‌کند از طریق مصالحه و سازش به اهداف خود دست یابد.

هسته اصلی برنامه‌های انتخاباتی اولاند در چهار بخش، جوانان، تربیت، بیکاری و بدهی‌های دولت خلاصه شده است.

مارتین اوبری، رقیب سرسخت وی نیز اولاند را نماینده چپ‌های با تدبیر خواند که حتی بعد از دور اول انتخابات سوسیالیست‌ها توانست نظر دیگر کاندیداها را به سمت خود جلب کند.



نظر شما :