آیا عراق به دنبال میانجیگری است؟

۲۶ مهر ۱۳۹۰ | ۱۷:۴۹ کد : ۱۷۱۴۱ سرخط اخبار

پارلمان عراق اعلام کرد که رئیس این پارلمان پیشنهاد برگزاری یک گفت وگوی چهارجانبه میان عراق، ایران، عربستان و ترکیه در بغداد به منظور بررسی تحولات جاری در منطقه را ارائه کرده است.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "السومریة نیوز"، پارلمان عراق دیروز از گفت‌وگوی قریب الوقوع چهارجانبه بغداد با ایران، عربستان و ترکیه خبر داد و اعلام کرد که رئیس پارلمان عراق این پیشنهاد را ارائه کرده است.

"عباس العامری" سخنگوی کمیته روابط خارجی در پارلمان عراق در گفت‌وگو با السومریه نیوز گفت: "اسامة النجیفی" رئیس پارلمان عراق که در حال حاضر در"برن" پایتخت سوئیس به سر می برد، دیروز با "علی لاریجانی" رئیس مجلس شورای اسلامی ایران دیدار کرد و دو طرف توافق کردند که این گفت وگوی چهارجانبه را در بغداد برگزار کنند.

وی افزود: این دیدار کاملا مثبت بوده است و لاریجانی نیز با آن مخالفتی نکرده است.

عامری تاکید کرد که پیشنهاد این دیدار چهارجانبه از سوی نجیفی ارائه شده است و گامی نخست برای برقراری تماس‌هایی با مجلس مشورتی عربستان و رئیس جدید پارلمان ترکیه به شمار می ‌آید و انتظار می رود که مشکلات جاری در منطقه و ایجاد راهبردی برای حل و فصل آن در این نشست بررسی شود.

بر اساس پیشنهاد رئیس پارلمان عراق بغداد نخستین میزبان این نشست چهارجانبه خواهد بود و پس از آن بطور دوره‌ای در دیگر کشورها برگزار خواهد شد تا موضوعات و مسائل مطرح در منطقه را بررسی کنند.



نظر شما :