سرنخ‌های جدید از فساد اخلاقی و مالی شاهزادگان کویت

۲۶ مهر ۱۳۹۰ | ۱۹:۰۸ کد : ۱۷۱۵۰ سرخط اخبار
روز گذشته، سایت‌های خبری اردن در گزارش‌های مشابهی به اعترافات اخیر یک زن بدکاره اردنی که چند سالی در کویت اقامت داشته، پرداختند.

به گزارش صفحه عربی «تابناک»، پس از بازداشت این زن اردنی در کویت به دست نیروهای امنیتی، معلوم شد که وی در چند سال اخیر با ارتباطات محرمانه ای که با دولتمردان کویتی برقرار کرده، موفق شده است که گذرنامه کشور کویت را دریافت کند و نفوذ خوبی در میان شاهزادگان، سیاستمداران و بازرگانان سرشناس این کشور داشته باشد.

در همین راستا، یک منبع آگاه کویتی به خبرنگار «تابناک» گفت: وی پس از بازداشت، تهدید کرده که اگر فورا او را آزاد نکنند، اطلاعات محرمانه بسیاری از فساد اخلاقی دولتمردان و شاهزادگان کویت را رسانه‌ای خواهد کرد.

این منبع آگاه افزود: این زن اردنی تبار، ریاست یک باند غیر اخلاقی را نیز بر عهده داشته و آنان را با دولتمردان کویتی مرتبط می‌کرده است و از ارتباطات آنان نیز تصاویر و اسنادی در دست دارد.

بنا بر این گزارش، دختران و زنان باند وی از کشورهایی همچون مراکش، اکراین، لبنان، مالدیو و غیره بوده اند.

این زن اردنی تبار همچنین فاش کرد، افزون بر اینکه زمینه لازم برای هوسرانی و خوشگذرانی این شاهزادگان و دولتمردان را فراهم می‌کرده، برای دریافت برخی تسهیلات مانند مجوز ورود به کویت و دریافت ویزا، از چنین روشی بهره می‌برده است.

این منبع همچنین گفت: نیروهای امنیتی کویتی در آغاز به ادعاهای این زن اردنی تبار شک کرده و آن را دروغ پنداشتند، ولی او با نشان دادن کلیپی کوتاه که در تلفن همراهش بود و به یکی از دولتمردان سرشناس کویت مربوط می‌شد، ادعاهای خود را ثابت کرد.

این منبع آگاه افزود: بازجویی از این زن اردنی همچنان ادامه دارد و تاکنون کمترین اطلاعات مربوط به این پرونده بزرگ فاش نشده است.

در همین حال، صبح امروز نیز در پی فاش شدن فساد مالی شاهزاده «محمد الصباح»، وزیر خارجه کویت و زد و بندهای اقتصادی وی با برخی سفارتخانه‌های این کویت در بیرون از کشور، او مجبور شد زیر فشار پارلمان کویت از سمت خود استعفا دهد؛ اما اخبار رسیده از کویت، حاکی از آن است که استعفای وی تا به این لحظه پذیرفته نشده، زیرا در صورت پذیرفته شدن، احتمال سقوط کامل کابینه کویت وجود دارد.

( ۲ )

نظر شما :