درخواست دوباره احمد شهید برای سفر به ایران

۲۹ مهر ۱۳۹۰ | ۱۶:۵۳ کد : ۱۷۲۱۵ سرخط اخبار
نشست کمیته سوم شصت و ششمین اجلاس مجمع عمومی ملل متحد که به بررسی وضعیت حقوق بشر اختصاص داشت با سخنان انتقادی احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر در امور ایران و با پاسخ نماینده ایران در اجلاس به اظهارات انتقادی احمد شهید نمایندگان برخی کشورهای غربی همراه بود.

به گزارش عصر ایران احمد شهید روز چهارشنبه در سخنرانی خود در کمیته سوم شصت و ششمین اجلاس مجمع عمومی ملل متحد در نیویورک بار دیگر درخواست خود برای سفر ماه آینده به ایران را تکرار کرد.

شهید که در این اجلاس گزارش ویژه خود درباره وضعیت حقوق بشر در ایران را تسلیم این کمیته کرد ، اعلام کرد که وی  این هفته با سفیر ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک ملاقات کرده است.  

 گزارشگر ویژه بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران افزود، همکاری مقامات ایران با او نه تنها به افزایش اعتماد جامعه بین المللی منجر خواهد شد بلکه ماموریت وی را نیز از سیاسی شدن دور نگه خواهد داشت.

وی ضمن ابراز نگرانی از عدم همکاری مقامات ایران با گزارشگر ویژه حقوق بشر تاکید کرد که این عدم همکاری زمینه ایجاد یک گفتمان سازنده برای ارتقای وضعیت حقوق بشر را در ایران را ازبین خواهد برد.

شهید در این سخنرانی با اشاره به اینکه هیچ کشوری از انتقاد از کارنامه حقوق بشری خود در امان نیست خواستار آزادی هر چه سریعتر برخی زندانیان در ایران شد .

  در پاسخ به اظهارات احمد شهید و برخی دیگر از نمایندگان کشورها ، اسحاق آل حبیب معاون نماینده ایران گفت که  تعیین یک  گزارشگر ویژه برای ایران  یک تصمیم یک طرفه از جانب آمریکا و دولتهای غربی بوده است و با توجه به اینکه آمریکا با ایران خصومت و دشمنی دارد تعیین یک گزارشگر برای ایران  یک اقدام سیاسی است .

وی در ادامه با انتقاد از وضعیت حقوق بشر در کشورهایی چون آمریکا و بریتانیا افزود که آمریکا در طی جنگ های یک دهه اخیر خود بیش از 1 میلیون انسان بیگناه را کشته و دولت بریتانیا نیز تظاهرات کنندگان معترض در این کشور را سرکوب می کند.

نظر شما :