درخواست عجیب وزیر خارجه ترکیه از ایران

۳۰ مهر ۱۳۹۰ | ۱۸:۰۳ کد : ۱۷۲۴۹ سرخط اخبار
در حالی که بسیاری از رسانه‌های خبری غرب با ارائه استدلال های مختلف صحت ادعای آمریکا درباره تصمیم ایران برای ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن را زیر سوال برده‌اند، وزیر خارجه ترکیه از ایران خواست با آمریکا در این زمینه همکاری کند.

به گزارش ایلنا، به نقل از آسوشیتدپرس، احمد داود اوغلو چند ساعت پس از دیدار با علی اکبر صالحی، همتای ایرانی خود در گفتگو با خبرگزاری آناتولیا مدعی شد: ‌اتهامات مطرح شده علیه ایران جدی است و این کشور باید به مدارک و شواهد ارائه شده از سوی آمریکا توجه کند.

وی ادامه داد: توصیه ما به همسایه‌مان ایران این است که مدارک و شواهد آمریکا را جدی بگیرد و به گونه‌ای شفاف به پروسه قانونی کمک کند. البته من این موضوع را به وزیر خارجه ایران اعلام کرده‌ام.

سخنان وزیر خارجه ترکیه در حالی مطرح شده است که پیش از این سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفته بود مسکو پیش از موضع گیری درباره سناریوی آمریکا علیه ایران مبنی بر طرح ترور سفیر عربستان در واشنگتن باید اسناد مربوط به این ماجرا را مشاهده کند.

این در حالی است که رسانه های غربی تردید خود را درباره درستی این سناریو زیر سوال برده‌اند به عنوان مثال روزنامه ایندیپندنت چاپ انگلیس در گزارشی با اشاره به ضعف‌های توطئه آمریکا علیه ایران این گونه نتیجه گیری کرده بود که هدف واشنگتن از این اقدام زمینه سازی برای پیروزی اوباما در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۰ بوده است.

نظر شما :