اقدام گوگل پس از گزارش سیاسی آمانو

۲۱ آبان ۱۳۹۰ | ۲۳:۳۴ کد : ۱۷۷۹۶ سرخط اخبار
بعد از انتشار گزارش آژانس درباره برنامه هسته‌ای ایران، موتور جستجوی گوگل در اقدامی به عنوان بازوی تبلیغاتی تنظیم‌کنندگان اصلی گزارش وارد عمل شده و تصاویری از تأسیسات هسته‌ای ایران منتشر کرده و آنها را محل تولید سلاح‌های هسته‌ای خواند.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه "ایندیا تایمز"، موتور جستجوی گوگل تصاویری از تأسیسات هسته‌ای ایران در دو شهر اراک و نطنز منتشر کرده است.
 
این اقدام سوال برانگیز گوگل پس از گزارش سیاسی آژانس که بسیاری بر این باورند توسط آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا تنظیم شده است، صورت گرفته و در واقع این‌گونه تصور می‌شود که گوگل به عنوان بازوی تبلیغاتی تنظیم کنندگان اصلی این گزارش وارد عمل شده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه شنبه هفته گذشته، گزارشی را منتشر کرد که  بر اساس برخی شواهد، ردپای آمریکا در این گزارش کاملاً مشهود بود.

"یوکیا آمانو"، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شرایطی تن به دیکته‌های آمریکا داده است که آژانس به عنوان یک نهاد بین المللی تخصصی باید به‌دور از هر گونه بازی سیاسی با ارایه نظرات فنی بیش از پیش به فکر اعتبار و آبروی خود باشد و آن را بازیچه منافع برخی کشورها قرار ندهد.

جالب اینجاست که جنجال در باره برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران در زمانی صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی به عنوان دارنده سلاح هسته‌ای به تازگی و در عین سکوت آژانس و دیگر نهادهای بین‌المللی موشک بالستیکی را آزمایش کرد که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای را دارد و می‌تواند حتی چین و روسیه را تهدید کند. 

نظر شما :