سوریه: به طرح پیشنهادی اتحادیه عرب پایبندیم

۲۱ آبان ۱۳۹۰ | ۲۳:۴۱ کد : ۱۷۸۰۰ سرخط اخبار
نماینده دائمی سوریه در اتحادیه عرب با تاکید بر پایبندی کشورش بر اجرای طرح این اتحادیه با هدف حل و فصل درگیری‌ها در سوریه از اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا در قبال کشورش انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آلمان، یوسف الاحمد، نماینده دائمی سوریه در اتحادیه عرب طی سخنانی در نشست فوق‌العاده این اتحادیه در سطح وزیران خارجه عنوان داشت: سوریه به طرح اتحادیه عرب پایبند است اما برخی گروه‌های مسلح در کشور که از سوی گروه‌های خارجی حمایت می‌شوند، برای از بین بردن طرح اتحادیه عرب تلاش می‌کنند.

وی در ادامه افزود: از روز اول نیروهای ارتش سوریه روند عقب‌نشینی از شهرهای مختلف در این کشور را آغاز کردند. دولت سوریه نیز در اقدامی، تمامی کسانی که سلاح‌ حمل می‌کردند و مرتکب جنایتی نشده‌ بودند را عفو کرد.

الاحمد همچنین عنوان داشت: دولت سوریه همچنین اعلام کرد که افراد بازداشت شده در جریان حوادث اخیر آزاد شدند و دیگران نیز به صورت تدریجی آزاد خواهند شد.

وی در ادامه افزود: کشور من آمادگی کامل دارد تا با هیاتی که کمیته اتحادیه عرب تصمیم گرفته است برای بررسی واقعیت‌ها به سوریه اعزام کند همکاری کامل داشته باشد.

الاحمد همچنین تاکید کرد: ما خواهان اتخاذ موضع مشخصی در برابر اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا هستیم و از سخنان نبیل العربی، دبیرکل اتحادیه عرب درخصوص عدم پایبندی سوریه به اجرای طرح این اتحادیه تعجب می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: ما معتقدیم که انجام مذاکرات ملی تنها راهکار برای حل و فصل مسائل در سوریه است و اقدامات تحریک‌آمیز با هدف ناکام گذاشتن تلاش کشورهای عربی در راستای ایجاد زمینه مداخله کشورهای بیگانه در امور داخلی سوریه انجام می‌شود.

الاحمد همچنین تاکید کرد: پیامد مداخله بیگانگان در امور داخلی سوریه نه تنها بر این کشور بلکه بر تمام منطقه تاثیر خواهد گذاشت.

بعد از سخنان نماینده دائمی سوریه در اتحادیه عرب اعضای این اتحادیه نشست خود را به رایزنی در این زمینه اختصاص دادند.

نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب با هدف بررسی تحولات اخیر سوریه و طرح پیشنهادی این اتحادیه برای حل و فصل ناآرامی‌ها در این کشور امروز (شنبه) برگزار شد. 

نظر شما :