امریکا هم از اقدام اتحادیه عرب علیه سوریه متعجب شد

۲۳ آبان ۱۳۹۰ | ۱۵:۲۲ کد : ۱۷۸۶۵ سرخط اخبار
یک مقام وزارت خارجه آمریکا به روزنامه الشرق الاوسط اعلام کرد که اقدام اتحادیه عرب علیه سوریه شدیدتر از چیزی بوده است که کشورش انتظار داشته است.

اتحادیه عرب عصر روز شنبه (12 نوامبر) در اقدامی خصمانه علیه سوریه که تحلیلگران آن را در راستای خواسته آمریکا ارزیابی کردند، عضویت سوریه در اتحادیه عرب را به بهانه آنچه خشونت علیه اعتراضات در سوریه می‌خوانند به تعلیق در آوردند تا دمشق را تحت فشاری مضاعف قرار بدهند.

به گزارش خبرگزاری فارس، این مقام آمریکایی ادعا کرد: یک حقیقتی را به شما اعلام کنم که در بیانیه هیلاری کلینتون وزیر خارجه بدان اشاره نشد. تصمیم اتحادیه عرب شدیدتر از حدی بود که ما توقع داشتیم. اتحادیه عرب سرانجام تصمیم گرفت که به تردیدها پایان دهد.

این در حالی است که پایگاه خبری شوکوماکو سوریه روز گذشته اعلام کرد که جو حاکم بر اتحادیه عرب در نشست روز جمعه اصلا به دنبال تعلیق عضویت سوریه نبود اما این فضا از جمعه شب تا صبح شنبه به دلیل فعالیت حمد بن جاسم نخست وزیر و وزیر خارجه قطر بشدت تغییر کرد و ناگهان اعلام شد که اتحادیه عرب قصد تعلیق عضویت سوریه را دارد.

این مقام آمریکایی به فعالیت حمد بن جاسم اشاره و اذعان کرد و گفت: ما تمرکز شیخ حمد بن جاسم را در جلسه تعلیق عضویت سوریه مشاهده کردیم. کارهای اسد هیچ کس را راضی نکرده است.

در همین حال، نظال حماده یک کارشناس مسائل سیاسی از احتمال خارج شدن سوریه و یمن از اتحادیه عرب در روزهای آینده خبر داد و تاکید کرد که ممکن است با برخی کشورهای دیگر گروهی مستقل تشکیل بدهد.
 

نظر شما :