احتمال رفع تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب

۲۳ آبان ۱۳۹۰ | ۱۵:۲۳ کد : ۱۷۸۶۶ سرخط اخبار
 «مراد مدلسی» وزیر خارجه الجزایر در کنفرانس خبری مشترک با همتای مصری خود اعلام کرد که امکان و احتمال رفع تعلیق عضویت سوریه وجود دارد.

اتحادیه عرب عصر روز شنبه (12 نوامبر) در اقدامی خصمانه علیه سوریه که تحلیلگران آن را در راستای خواسته آمریکا ارزیابی کردند، عضویت سوریه در اتحادیه عرب را به بهانه آنچه خشونت علیه اعتراضات در سوریه می‌خوانند به تعلیق در آوردند تا دمشق را تحت فشاری مضاعف قرار بدهند.
 
حمد بن جاسم نخست وزیر قطر در کنفرانس مطبوعاتی با اعلام این مطلب گفت که این اتحادیه تحریم های اقتصادی و سیاسی نیز بر دولت سوریه اعمال خواهد کرد و اعضای این اتحادیه را دعوت خواهد کرد تا سفرای خود را از این کشور خارج کنند.

مراد مدلسی در ادامه تاکید کرد که تعلیق عضویت سوریه موقت است و می‌توان در نزدیک‌ترین زمان ممکن آن را رفع کرد. 

در حالی که یک پایگاه خبری سوریه فاش کرد که مراد مدلسی در جلسه بررسی تعلیق عضویت سوریه مخالفت خود را اعلام کرده ولی حمد بن جاسم نخست وزیر قطر که بیانیه را قرائت کرده است، هیچ توجهی به وی نکرده و سخنان او را قطع کرده است، مراد مدلسی خود نیز در این سخنان این امر را تایید و تاکید کرد که وی و وزیر خارجه مصر مخالف پیش‌نویس تصمیم تعلیق عضویت سوریه بوده‌اند.

مدلسی بعید ندانست که پیش از تاریخ ۱۶ نوامبر (ماه جاری) که نشست وزرای خارجه عرب در حاشیه کنفرانس عربی‌ترکی در رباط (مراکش) برگزار می‌شود، تعلیق عضویت سوریه رفع شود.

نظر شما :