تشدید تحریم‌ سوریه توسط اتحادیه اروپا

۲۳ آبان ۱۳۹۰ | ۱۹:۲۲ کد : ۱۷۸۷۷ سرخط اخبار
یک مقام اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) اعلام کرد که کشورهای این اتحادیه به توافق‌نامه‌ای اولیه در زمینه اعمال تحریم‌های بیشتر علیه برخی دیگر از مقام‌های سوریه دست یافته‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این توافق‌نامه اولیه که از سوی فرستاده‌های 27 کشور اروپایی در اتحادیه اروپا مطرح شد، قرار است در نشست وزیران امور خارجه این اتحادیه در بروکسل تصویب شود. در این نشست همچنین تصمیم لازم درباره توقف دسترسی سوریه به بانک سرمایه‌گذاری اروپایی اتخاذ خواهد شد.

ماه گذشته رهبران اتحادیه اروپا هشدار دادند، در صورتی که سوریه خشونت‌ها در این کشور را متوقف نکند، شاهد تحریم‌های بیشتری خواهد بود.

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس اعلام کرد: در اتحادیه اروپا این مساله بسیار مهم است که ما تدابیر دیگری را برای افزودن به فشارها علیه دولت بشار اسد اتخاذ کنیم.

وزیر امور خارجه انگلیس از تصمیم اتحادیه عرب برای تعلیق موقت عضویت سوریه در این اتحادیه استقبال کرد و آن را راهکاری برای پایان دادن به بحران‌ها دانست.

کاترین آشتون، رئیس بخش سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز اعلام کرد که با اتحادیه عرب ارتباط نزدیک و تنگاتنگی دارد تا به راهکاری مناسب در خصوص اوضاع کنونی سوریه دست یابد.

وی تصریح کرد: اوضاع کنونی سوریه باعث نگرانی جدی شده است. من شب گذشته با دبیرکل اتحادیه عرب صحبت کردم و در گفت‌وگو با او تعهدمان را به همکاری نزدیک با آنها مورد تاکید قرار دادم.

نظر شما :