ادعای دوباره بحرین علیه ایران

۲۳ آبان ۱۳۹۰ | ۱۹:۴۱ کد : ۱۷۸۸۱ سرخط اخبار
عصر ایران- در ادامه سیاست های تنش گرایانه منامه ، دولت بحرین مدعی شد که پنج تروریستی که اوایل ماه جاری میلادی در قطر و بحرین بازداشت شده اند تحت حمایت سپاه پاسداران ایران بودند!

سخنگوی دادستانی بحرین روز گذشته با طرح اتهامات جدید علیه ایران مدعی شد که یکی از 5 نفری که دو هفته پیش به ظن قصد انجام حملاتی در این جزیره کوچک خلیج فارس دستگیر شده است، تحت آموزش سپاه و بسیج ایران بوده و کمک مالی دریافت کرده بود. وی افزود: یکی از آنها به ایران رفته و آنجا با اسد قصیر( فرد مرتبط با سپاه پاسداران و بسیج) دیدار کرده بود. وی برای سازماندهی تیم تروریستی خود از ایران پول دریافت کرده بود.

دولت بحرین مدعی است که این 5 نفر قصد داشتند به سفارت عربستان در منامه، وزارت کشور بحرین و نیز بزرگراه وصل کننده بحرین به عربستان حمله کنند.

یک مقام قضایی بحرین نیز مدعی شد این 5 تروریست قصد داشتند تا نیروهای خود را از طریق سوریه و قطر به ایران اعزام کنند تا برای انجام حملات تروریستی مورد نظرآموزش نظامی ببینند. این مظنونان برای انجام تحقیقات 60 روز تحت بازداشت خواهند بود.

حسین امیر عبداللهیان معاون وزیر خارجه ایران با رد اتهامات جدید بحرین علیه ایران آن را تکرار سناریوی ساختگی آمریکا به روش بحرین دانست و گفت : پیگیری سیاست ناکارآمد ایران هراسی کمکی به حل مساله این کشور ( بحرین) نخواهد کرد .

همچنین شورای همکاری خلیج فارس روز گذشته در واکنش به خبر دستگیری این 5 نفر در قطر و بحرین از اعضای خود خواست تا هوشیاری و احتیاط به خرج دهند

نظر شما :