دفاع چاوز از برنامه هسته ای ایران

۲۴ آبان ۱۳۹۰ | ۱۵:۵۵ کد : ۱۷۸۹۷ سرخط اخبار
رئیس‌جمهور ونزوئلا تاکید کرد برنامه هسته‌ای ایران ماهیت صلح‌آمیز دارد و اتهامات آمریکا و اسرائیل در این رابطه غیر واقعی است.
به گزارش خبرنگار فارس از منطقه آمریکای لاتین، "هوگو چاوز"، رئیس‌جمهور ونزوئلا، از همه کشورهای جهان خواست درباره خطر جنگ هسته‌ای که آمریکا و متحدان وی، همچون اسرائیل، آن را به راه می‌اندازند، تامل کنند.

هوگو چاوز دوشنبه شب در پاسخ به اتهامات مطرح شده از سوی واشنگتن و تل‌آویو علیه ایران و همچنین سوریه، اظهار داشت: جنگ هسته‌ای می‌تواند پایان زندگی در زمین باشد. خطر این جنگ واقعی است و چه کسی در این رابطه مسوول است؟ دولت آمریکا و متحد وی، اسرائیل.

آمریکا و برخی از کشورهای غربی ایران را به تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای متهم می‌کنند، ولی چاوز همه این اتهامات علیه ایران و همچنین اتهامات غرب علیه سوریه در خصوص نقض حقوق بشر در این کشور را غیر واقعی دانست.

رئیس‌جمهور ونزوئلا تاکید کرد: برنامه هسته‌ای ایران ماهیت صلح‌آمیز دارد و اقدامات دولت سوریه نیز در جهت مبارزه با گروه‌های مسلحی است که به سفارش کاخ سفید و اسرائیل اوضاع در این کشور را بی ثبات می‌کنند.

به عقیده وی، هیچ کشوری در دنیا حق استفاده از سلاح های کشتار جمعی را ندارد، زیرا این تسلیحات نه تنها به دولت‌ها ضربه وارد می‌کنند، بلکه مردم را نیز نابود می‌کنند و تشعشعات آنها زندگی در کره زمین را از بین می‌برد.

هوگو چاوز قبلا نیز بارها در حمایت از برنامه هسته‌ای ایران تاکید کرده بود: بر خلاف همه تردیدهای آمریکا و کشورهای اروپایی، ایران سلاح هسته‌ای نمی‌سازد.  

نظر شما :