حزب‌الله لبنان اتهامات آل خلیفه را رد کرد

۲۴ آبان ۱۳۹۰ | ۱۵:۵۷ کد : ۱۷۸۹۹ سرخط اخبار
حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اتهامات رژیم آل خلیفه علیه مقاومت و هرگونه ارتباط با گروهک دستگیر شده در بحرین را رد کرد و دروغین بودن اصل ماجرای دستگیری این گروهک برای توجیه جنایات این رژیم علیه انقلابیون بحرین را بعید ندانست.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "المنار"، حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای، ادعای رژیم آل خلیفه مبنی بر ارتباط گروهک تروریستی دستگیر شده در بحرین با حزب ‌الله لبنان را رد و اعلام کرد: اساسا معلوم نیست که اشخاص دستگیر شده از سوی رژیم بحرین که گفته می‌شود اعضای یک گروهک تروریستی هستند، به راستی یک گروهک نظامی دارای اهداف نظامی را تشکیل داده باشند. لذا این امکان کاملا وجود دارد که کل این ماجرا یکی از نقشه‌های رژیم آل خلیفه برای تداوم حاکمیت خود در بحرین باشد.

در این بیانیه آمده است: اتهامات وارد شده به حزب‌الله مبنی بر ارتباط داشتن با این گروهک کاملا بی اساس و عاری از صحت است.

حزب‌الله لبنان در ادامه این اتهام‌زنی ها را تلاش ناکام آل خلیفه برای سرپوش گذاشتن بر حقیقت انقلاب مسالمت آمیز و مدنی ملت بحرین است. ملتی صبور و مظلوم که در سایه سکوت جامعه بین‌الملل و نادیده گرفتن مشکوک از سوی اتحادیه عرب همچنان بر اصول انقلابی خود پافشاری می‌کنند و این اقدامات اراده آنها مبنی بر تداوم مبارزات خود را در هم نخواهد شکست.

رژیم آل خلیفه به منظور رهایی از بحران جاری در بحرین مدعی شد یک گروهک خرابکار وابسته به ایران و حزب‌الله را در این کشور دستگیر کرده است که اعضای آن قصد داشتند در بحرین ضد تأسیسات و برخی شخصیتها عملیات تروریستی انجام دهند.
 
"طارق الحسن" سخنگوی وزارت کشور بحرین ادعا کرد تاکنون 5 متهم از این گروهک بازجویی شده‌اند که علاوه بر اتهام تلاش برای انجام اقدامات غیرقانونی و هدف قرار دادن موسسات دولتی به جاسوسی برای یک دولت خارجی برای انجام عملیاتی خصمانه علیه بحرین متهمند.

حسن در راستای تلاش منامه برای القای این ادعا که انقلاب مردمی بحرین یک انقلاب نیست بلکه توطئه‌ای خارجی است، گفت: تحقیقات نشان داد که متهمان قصد داشتند ساختمان وزارت کشور، سفارت عربستان، پل ملک فهد و چند شخصیت را هدف قرار دهند.

پس ادعا و اتهام بدون سند آمریکا در خصوص ترور سفیر سعودی در واشنگتن علیه ایران، به اعتقاد کارشناسان مطرح کردن ادعای کشف این گروهک وتلاش برای مرتبط دانستن آن با ایران یا حزب الله، بیانگر آن است که رژیم آل خلیفه برای فرار ازفشار افکار عمومی جهان، سعی دارد با اینگونه سناریوها مدعی شود توطئه‌های خارجی امنیت بحرین را تهدید می کند و بتواند از این راه سرکوب وحشیانه مردم وحمله به منازل مسکونی را توجیه کند.
 

نظر شما :