گاردین به نقل از یک مقام ناشناس ایرانی

موساد در انفجار اخیر دست داشته است

۲۴ آبان ۱۳۹۰ | ۱۶:۱۲ کد : ۱۷۹۰۳ سرخط اخبار
دیپلماسی ایرانی: روزنامه گاردین به نقل از یک مقام سابق ایرانی بدون ذکر نام وی مدعی شده که موساد در ماجرای انفجار پایگاه موشکی سپاه در نزدیکی کرج نقش داشته است.
این در حالی است که در چند روز اخیر رسانه‌های غربی به نقل از منابع غربی ادعای دست داشتن موساد در این انفجار را مطرح کرده بودند.
بنا بر این گزارش مدیر سابق یکی از سازمان‌های دولتی ایران که روابط نزدیکی با دولت داشته،‌اسرائیل را به دست داشتن در انفجاری که موجب کشته شدن یکی از فرماندهان سپاه شد، متهم کرده است. روز دوشنبه نیز مجله تایم به نقل از منابع جاسوسی غربی، ادعای مشابهی را مطرح کرده بود.
این روزنامه انگلیسی به نقل از این مقام ناشناس ایرانی گزارش داد که به عقیده وی انفجار روز شنبه بخشی از جنگ مخفی است که اسرائیل آن را رهبری می‌کند.
این در حالی است که مقامات تهران اعلام کرده‌اند که این انفجار تصادفی بوده و بر اثر جابجا کردن مواد منفجره توسط سربازان ایجاد شده است.
اما مقامی که گاردین به نقل از وی گزارش خود را تنظیم کرده مدعی شده است که انفجار مشابهی نیز در اکتبر گذشته در یکی از پایگاه‌های موشکی ایران ایجاد شده و این بخشی از اقدامات سرویس‌های جاسوسی اسرائیل است که به منظور متوقف ساختن برنامه های هسته‌ای ایران انجام می‌شود.
گفتنی است که اسرائیل تا کنون به این ادعا‌ها به طور رسمی واکنش نشان نداده اما ایهود باراک ،‌وزیر دفاع اسرائیل مدعی شده که امیدوار است انفجار‌های بیشتر در ایران انجام شود. 

نظر شما :