پیشنهاد انگلیس برای مبادله متهمان مصری با خانواده مبارک

۲۴ آبان ۱۳۹۰ | ۱۹:۴۴ کد : ۱۷۹۱۲ سرخط اخبار
وزارت دادگستری انگلیس اعلام کرد که دولت این کشور حاضر است در مقابل تسلیم اعضای خانواده حسنی مبارک و شخصیت‌های نظام وی، متهمان مصری را که به انگلیس گریخته‌اند، به دولت مصر تحویل دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه تلویزیونی فلسطین الیوم، وزارت دادگستری انگلیس در اقدامی ناگهانی اعلام کرد که این کشور حاضر است در مقابل تسلیم تمام افراد خانواده حسنی مبارک، رئیس‌جمهوری سابق مصر و آن دسته از شخصیت‌های نظام وی که تابعیت انگلیسی دارند و نیز متهمان به رشوه خواری، آن دسته از متهمان مصری که به این کشور گریخته‌اند را به مسئولان دولت مصر تحویل دهد.

سخنگوی وزارت دادگستری در این باره اظهار کرد: مسئولان انگلیس در شماری از دیدارهای خود با مسئولان قضایی مصر اعلام کردند که مبارک و خانواده‌اش و حتی کودکان این خانواده دارای تابعیت انگلیسی هستند و دولت انگلیس پیش‌تر به آنها این تابعیت را اعطا کرده است.

وزارت دادگستری انگلیس هم‌چنین تاکید کرد که بنابر معاهدات بین‌المللی امضا شده میان مصر و انگلیس، این کشور حق دارد هر یک از افراد خانواده مبارک و یا چهره‌های نظام وی را که به زندان محکوم می‌شوند تا پایان مدت محکومیتشان به انگلیس منتقل کند. 

نظر شما :