روسیه تحویل اسلحه به سوریه را ادامه می دهد

۲۵ آبان ۱۳۹۰ | ۱۸:۰۴ کد : ۱۷۹۳۸ سرخط اخبار
یک مقام روسیه اعلام کرد که کشورش به تمام تعهدات خود در برابر سوریه عمل خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی بی سی،" ویاچسلاو دزیرکالن" معاون سرویس فدرال همکاری نظامی-فنی روسیه با اشاره به این موضوع گفت : اجرای قراردادهای قبلاً امضا شده در مورد تحویل اسلحه به سوریه ادامه خواهد یافت.

دزیرکالن افزود:"از آنجا که هیچ محدودیتی برای تحویل اسلحه به سوریه وجود ندارد روسیه تمام تعهدات قراردادی خود را اجرا می کند".

با افزایش ناآرامی ها در سوریه برخی کشورهای غربی و مخالفان، از روسیه خواسته اند تا از ارسال تسلیحات به سوریه خودداری کرده و به حمایت از دولت بشار اسد پایان دهد.

روسیه و چین اواخر اکتبر در شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه مجازات سوریه رأی دادند. روز گذشته نیز شورای مخالفان سوریه به رهبری "برهان غلیون" وارد مسکو شد و با وزیر خارجه سوریه دیدار کردند.

غلیون پس از دیدار با سرگئی لاوروف از مخالفت روسیه با پایان دادن به حمایت از دولت بشار اسد خبر داد و گفت : روسیه تنها راه برای حل ناآرامی ها در سوریه را گفتگو با رژیم بشار اسد می داند.

همچنین در همین رابطه خبرگزاری ریانووستی به نقل از ویاچسلاو دزیرکالن اعلام کرد روسیه از گفتگوی مسالمت آمیز در مورد مسئله سوریه حمایت و با تکرار سناریوی لیبی مخالفت می کند.

دزیرکالن گفت : ما معتقدیم تنها راه خروج از موقعیت بحرانی کنونی سوریه راه گفتگو میان حکومت و اپوزیسیون است. تنها از این راه می توان خشونت را هر چه زودتر متوقف کرد.

وی افزود: به نظر من مقامات سوریه آماده این گفتگو هستند.



نظر شما :