پنتاگون علیه ایران بمب‌افکن خریداری نکرده است

۲۶ آبان ۱۳۹۰ | ۱۵:۰۸ کد : ۱۷۹۶۵ سرخط اخبار
دیپلماسی ایرانی: سخنگوی وزارت دفاع آمریکا به دنبال خرید 20 بمب افکن 30 هزار پوندی متعلق به شرکت بوئینگ،‌اعلام کرد که هدف از این خرید تسلیحاتی مقابله با ایران یا کشور خاصی نبوده است.
خبرگزاری بلومبرگ با انتشار گزارشی خاطرنشان کرد که نیروی هوایی آمریکا نخسین محموله از بمب‌افکن‌های خریداری شده در ماه سپتامبر دریافت کرده است. این در حالی است که گفته می‌شود این بمب‌افکن‌ها به نیروی هوایی آمریکا امکان می‌دهد که تاسیساتی را که در اعماق زمین قرار دارند هدف قرار دهند. از سویی دیگر ایران یکی از کشور‌هایی است که با توجه به گزارش‌های منتشر شده بخش حساسی از تاسیسات هسته‌ای خود را با هدف در امان ماندن از حملات هوایی به زیر زمین منتقل کرده است.
سخنگوی نیروی هوایی آمریکا نیز ضمن تایید این توانایی بمب‌افکن‌های جدید تاکید کرد که آنها می‌توانند به تاسیساتی که به خوبی زیر زمین پنهان شده‌اند،‌آسیب برسانند. با این حال وی در پاسخ به این سئوال که آیا ایران باید باید پیام نیروی‌ هوایی آمریکا را علیه خود درک کند،‌گفت: این خرید بمب افکن‌ها علیه کشور خاصی انجام نشده و هدف تقویت توانایی‌هایی نیروی هوایی بوده که به آن نیاز داشتیم.
گفتنی است بمب افکن‌های جدید خریداری شده 6 برابر بمب افکن‌های 5 هزار پوندی هستند که هم اکنون آمریکا برای هدف قرار دادن تاسیسات بیولوژیکی ، شیمیایی یا هسته‌ای از آن استفاده می‌کند. شرکت بوئینگ تولید کننده این بمب است که در سال 2007 از آن رونمایی کرد و گفته می‌شود که این بمب می‌تواند پیش از انفجار به عمق 200 فوتی زمین نفوذ کند. 

نظر شما :