ادعای آموزش نظامیان حماس در ایران

۲۶ آبان ۱۳۹۰ | ۱۵:۵۹ کد : ۱۷۹۶۸ سرخط اخبار
یک مقام نظامی اسراییل مدعی شد که گروهی از نظامیان حماس برای آموزش نحوه استفاده از موشک های ضد زره و ضد تانک پیشرفته روسی به ایران رفته اند .

به گزارش «عصر ایران» روزنامه جروزالم پست به نقل از یک مقام نظامی اسراییل مدعی شد که گروهی از نظامیان حماس در 3 سال گذشته ( پس از جنگ غزه) به ایران اعزام شده اند تا نحوه صحیح استفاده از موشک های ضد تانک را آموزش ببینند.

بر اساس این گزارش موشک های ضد تانکی که در اختیار حماس هستند از نوع " کورنت " و " فاگوت " بوده و بردی حدود 3 کیلومتر دارند که گروه حماس به دلیل نداشتن نظامیانی که نحوه استفاده صحیح از این موشک های ضد تانک را بدانند در جریان جنگ 22 روزه غزه ، تنها در مواردی محدود به استفاده از این نوع سلاح علیه تانک های اسراییلی اقدام کرد.

یک مقام نظامی اسراییل در این باره مدعی شد :‌" آنها در زمان جنگ 22 روزه نحوه استفاده از این نوع سلاح ها را خوب آموزش ندیده بودند ؛ اما پس از جنگ غزه گروه حماس هم تعداد موشک های ضد تانک و ضد زره روسی خود را افزایش داد و هم تعدای نظامی را به ایران فرستاد تا آموزش ببینند و حالا حماس نظامیانی در اختیار دارد که متخصص استفاده از موشک های ضد زره هستند ."

مقامات نظامی اسراییل مدعی اند که گروه حماس موشک های ضد زره روسی را از چند منبع مختلف دریافت می کنند که خرید با واسطه از سوریه و یا خرید از بازار سیاه و سپس انتقال آنها به نوار غزه از طریق تونل های زیر زمینی از مهم ترین منابع دریافت این نوع سلاح ها است .

یک مقام نظامی اسراییل به جروزالم پست می گوید :‌" غزه امروز با غزه 3 سال پیش کاملا متفاوت است و امروز نظامیان حماس دارای تجهیزات و سلاح های بیشتری هستند.

اسراییل برای مقابله با تهدید موشک های ضد زره حماس نصب سیستم دفاعی روی تانک های مرکاوا را آغاز کرده است که نصب این سیستم روی تمامی این تانک ها ماه ها زمان می برد.

نظر شما :