جزئیاتی از تجهیزات حمل و نقل «اوباما »+ تصاویر

۲۶ آبان ۱۳۹۰ | ۱۶:۱۰ کد : ۱۷۹۷۳ سرخط اخبار
سفر اخیر باراک اوباما رئیس جمهور امریکا برای شرکت در اجلاس کشور های آسیا پاسیفیک ، اگر چه با طرح موضوعات مهمی همچون فروش اورانیونم به هند ، همکاره های آمریکا با کشور های شرق آسیا و... همراه بود ، اما رسانه های استرالیا به جزئیاتی از سفر باراک اوباما به این کشور پرداخته اند که جالب به نظر می رسد .

به گزارش «تابناک» ، در سفر اوباما به استرالیا ، یک گروه ۵۰۰ نفری شامل ۲۰۰ نیروی امنیتی با او به استرالیا وارد شده اند. سرآشپز کاخ سفید و افسر نظامی کدهای اتمی آمریکا نیز از جمله همراهان دیگر رئیس جمهور آمریکا هستند.


اوباما با هواپیمای "شماره یک نیروی هوایی" سفر می‌کند. هواپیمایی که یک باشگاه ورزشی کوچک و یک سینما در آن جا داده شده است. یک روکش ضد انفجار هسته‌ای هواپیما را پوشانده است. هلیکوپتر آقای اوباما به نام "شماره یک نیروی دریایی" نیز توسط یک هواپیمای نظامی C-۱۷ به استرالیا انتقال داده شده است. این هلیکوپتر مجهز به پرتوهای گمراه کننده موشک‌های حرارتی ا‌ست.




















 
همراه با هلیکوپتر، ۴۵ خودرو شامل دو اتوبوس برای خبرنگاران رسانه‌ها، یک واحد سیار ارتباطات ماهواره‌ای و یک خودرو همراه با گروه عملیات ویژه نظامی نیز برای سفر رئیس جمهور آمریکا به استرالیا آورده شده‌اند.


یک گروه پزشکی همراه با آقای اوباما به استرالیا آمده اما از جمله همراهان دیگر اوباما باید به تعدادی از سخنرانی‌نویسان او نیز اشاره کرد.


کادیلاک اختصاصی رئیس جمهور آمریکا به نام هیولا در سفر به استرالیا او را جابجا می‌کند. ضخامت بدنه این خودروی ضد گلوله ۱۰۰ میلیمتر با چرخ‌های ضدپنچری ا‌ست. درهای این خودرو به سنگینی درهای یک بوئینگ ۷۵۷ است.










 
پنجره راننده خودرو فقط ۷ سانتیمتر پایین می‌آید و مخزن سوخت آن ضد انفجار و چکه است. تمام خودرو با پوشش ضد حملات بیوشیمیایی پوشانده شده و برای مقابله با تهدیدهای غیرمنتظره تجهیزات شلیک گاز اشک‌آور و تولید دود برای این خودرو فراهم شده است.علاوه بر این، یک مخزن اکسیژن اضطراری و یک بانک خون کوچک همراه با نمونه‌ای از خون اوباما برای تزریق اضطراری در خودرو رئیس جمهوری آمریکا جاسازی شده است.




شرح عکس:
1- مخزن سوخت: این بخش به صورتی تقویت و جوش داده شده که به دلیل قرارگیری مواد آتش زا در داخل (بنزین) در مقابل ضربه و صدمه مقاومت می کند.

2- ردیف صندلی های عقب: در این قسمت چهار صندلی با پارتیشن شیشه ای از ردیف جلو جدا شده اند و تنها رییس جمهور می تواند با فشردن کلید مخصوص، شیشه را پایین آورد.

3- درهای ضد گلوله کادیلاک لیموزین 20 سانتی متر ضخامت

4- راننده خودروی شماره یک ایالات متحده که توسط سازمان cia دروه های خاصی گذرانده است.

5- شیشه راننده تنها 7 سانتی متر باز می شود تا راننده بتواند برای پرداخت عوارض ( که حتی برای رئیس جمهور استثناء قائل نمی شود) و مکالمه با گاردی های ویژه اقدام کند.

6- بدنه ترکیبی از استیل، آلومینیوم و تیتانیوم و سرامیک

7- کابین راننده: در این بخش همه چیز استاندارد است.

8- صندوق بار: نگهدارنده مخزن اکسیژن و سیستم اطفاء حریق خودکار

9- امکانات و قیمت: قیمت : 300 هزار پوند/ پیشرانه 6.5 لیتری دیزل/ حد اکثر سرعت :96 کیلومتر

10- صندلی عقب : امکان استفاده از لپ تاپ، رایانه wi-fi ، تلفن با قابلیت اتصال به ماهواره و خط ویژه رئیس جمهور برای برقرای تماس با پنتاگون

11- لوازم دفاعی : اسلحه دید در شب و دوربرد به همراه گاز اشک آور و کیسه خون مملو از خون رئیس جمهور

12- شاسی برگرفته از استیل تقویت شده با ضخامت 12.7 سانتی متر

13- تایرها از کولار تقویت شده که پنچر نمی شود.

نظر شما :