تشکیل نشست بحران در کویت

۲۶ آبان ۱۳۹۰ | ۲۱:۴۰ کد : ۱۷۹۷۹ سرخط اخبار
با گذشت یک روز از حمله هزاران تظاهرکننده به مقر پارلمان کویت که خواهان استعفای نخست وزیر این کشور بودند مقامات کویت امروز پنجشنبه نشست  بحران تشکیل دادند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه بر اساس اعلام رسانه های محلی شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت اداره نشست فوق العاده دولت را بر عهده داشت.

انحلال پارلمان و دولت بر عهده امیر کویت است.

پارلمان کویت نیز جلسه ای را که قرار بود امروز برگزار شود به علت خسارت های ناشی از هجوم تظاهرکنندگان به مقر پارلمان لغو کرد.

هزاران تظاهرکننده که نمایندگان مخالف دولت نیز آنها را همراهی می کردند دیشب با هجوم به طرف درهای ساختمان پارلمان وارد سالن اصلی پارلمان کویت شدند و پس از خواندن سرود ملی این کشور آنجا را ترک کردند.

برگزاری چنین تظاهراتی در کویت بی سابقه است.

تظاهرکنندگان ابتدا در حالی که فریاد می زدند "ملت کویت خواهان استعفای نخست وزیر است" تلاش کردند به طرف محل سکونت نخست وزیر بروند اما نیروهای امنیتی آنها را محاصره کردند.

این تظاهرات به درخواست مخالفان دولت کویت و به منظور درخواست برای برکناری شیخ ناصر محمد الاحمد الصباح نخست وزیر این کشور و همچنین انحلال پارلمان برگزار شد.

یکی از نمایندگان عضو جناح مخالف در پارلمان کویت گفت مخالفان دولت قرار است امروز پنجشنبه نیز نشستی برای "ارزیابی اوضاع پس از رویدادهای روز چهارشنبه" برگزار کنند.

رسوایی فساد مالی از چندین هفته پیش تا کنون اوضاع کویت را درهم ریخته است. مطبوعات نوشته اند نمایندگان طرفدار دولت در پارلمان کویت صدها میلیون دلار رشوه دریافت کرده اند.
 

نظر شما :