اظهارات تهدیدآمیز وزیر امور خارجه ترکیه علیه سوریه

۲۶ آبان ۱۳۹۰ | ۲۱:۵۱ کد : ۱۷۹۸۳ سرخط اخبار
وزیر امور خارجه ترکیه بار دیگر در اظهاراتی خصمانه علیه سوریه مدعی شد که سیاست سرکوب مخالفان توسط دولت دمشق سودی نداشته و رئیس جمهور این کشور تاوان سنگینی در قبال ادامه این سیاست خواهد پرداخت.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، احمد داود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه که در مراسم افتتاحتیه چهارمین نشست وزرای امور خارجه مجمع همکاری ترکیه با اعراب در کشور مراکش سخن می‌گفت، در ادامه سیاست‌های جانبدارانه از آمریکا و غرب علیه دولت سوریه و بدون توجه به اقدامات مسلحانه گروه‌های تروریستی معارض این کشور و کشتار نیروهای امنیتی و مردم، طی اظهاراتی تهدیدآمیز مدعی شد که اعمال سیاست‌های سرکوبگرانه از سوی بشار اسد علیه مردم سوریه نتیجه‌ای در برنداشته و اسد تاوان سنگینی در قبال ادامه این سیاست‌ها خواهد پرداخت.

همچنین رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه طی اظهاراتی تند و انتقادآمیز بشار اسد را با سرنوشت معمر قذافی رهبر معدوم لیبی تهدید کرده بود.

داود اوغلو ضمن تاکید مجدد بر حمایت ترکیه از تصمیم تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب خاطرنشان کرد که دولت آنکارا نیز تدابیری در مورد سوریه اتخاذ کرده و کماکان به حمایت از مردم سوریه ادامه خواهد داد.

وی اشاره‌ای به جزئیات تدابیر اتخاذ شده از سوی آنکارا در قبال سوریه نکرد.

این در حالی است که برخی محافل در ترکیه در روزهای اخیر بار دیگر از احتمال ایجاد منطقه حائل در مرز ترکیه با سوریه به منظور حمایت از گروه‌های مسلح معارض سوری توسط دولت آنکارا سخن می‌گویند. 

نظر شما :