طرح ترور بشار اسد

۲۷ آبان ۱۳۹۰ | ۱۶:۳۲ کد : ۱۷۹۹۳ سرخط اخبار
منابع آگاه سیاسی سوریه اعلام کردند که رئیس دستگاه اطلاعاتی ترکیه مارس گذشته آنها را در جریان طرح آمریکا برای ترور و حذف "بشار اسد" قرار داده بود.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "المنار"، منابع آگاه سوری اعلام کردند که مقامات مسئول ترک به آنها اعلام کرده‌اند که آمریکا طرحی را برای ترور "بشار اسد" رئیس‌جمهور سوریه تدوین کرده است و به دنبال حذف اسد از روند سیاسی کشورش است.

این منابع در گفت‌وگوی اختصاصی با المنار اعلام کردند که سوریه از مارس گذشته از طریق رئیس سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه از این طرح خبردار شده است.

بر اساس این گزارش، مقامات مسئول در دولت آمریکا بر اهمیت پاکسازی اسد در گفت‌وگوهای خود تاکید کرده‌اند.

پیش از این "الیوت آبرامز" مشاور امنیت ملی آمریکایی در 24 اکتبر گذشته در مجله "فارین پالسی" از ترور اسد بعنوان یکی از سازوکارهای ممکن برای حذف او و پایان کار رئیس جمهور سوریه سخن به میان آورده بود.

وی طی مقاله‌ای نوشت: سقوط دولت سوریه یک دستاورد بزرگ برای آمریکا خواهد بود بویژه این‌که این دولت میزبان حماس و سایر گروه‌های فلسطینی است و تنها همپیمان عربی ایران به شمار می‌آید و منبع تامین اسلحه حزب‌الله نیز محسوب می‌شود.

آبرامز تاکید کرد: اسد نقش زیادی در کمک به مخالفان اشغالگری آمریکا در عراق داشته است و در کشته شدن نظامیان آمریکایی در عراق نیز نقشهایی ایفا کرده است.

منابع آگاه سوری همچنین صحت اطلاعاتی که "میشال سماحة" یکی از وزرای سابق لبنان در برنامه "بین قوسین" المنار اعلام کرده‌ بود را تایید کردند. سماحه در این برنامه از وجود یک طرح فرانسوی – قطری برای ترور اسد خبر داد و تاکید کرد که منبع این طرح آمریکایی است اما اجرای آن طی این طرح فرانسوی – قطری صورت خواهد گرفت.

این منابع آگاه به نقل از هیئت آمریکایی که به سوریه سفر کرده بودند، اعلام کردند: آمریکا 3 سناریو برای تغییر نظام سوریه تدوین کرده است که امروز شاهد اجرای سناریوی شماره 3 یعنی تحریک مردم سوریه و ناآرام کردن اوضاع داخلی این کشور هستیم. دو سناریوی دیگر عبارتند از «اقدام نظامی ناگهانی» و «ترور رئیس جمهوری سوریه».

بر اساس این گزارش، در صورت اجرایی شدن این سناریوها، اوضاع مصیبت‌باری در سوریه به وجود خواهد آمد و جنگ داخلی در این کشور آغاز خواهد شد که این مطلوب آمریکا‌یی ها و طرف‌های غربی است.
 
این منابع در پاسخ به این سوال که چرا این طرح را تاکنون فاش نکرده‌اند، گفتند: محافل سیاسی سوریه مخالف آن بودند زیرا این امر به نگران کردن مردم و ایجاد رعب در کشور منتهی می‌شد و این چیزی است که رسانه‌های سوریه از آن پرهیز می‌کنند.


نظر شما :