سرنخ‌های تازه درباره زنده بودن امام موسی صدر

۲۷ آبان ۱۳۹۰ | ۱۷:۴۷ کد : ۱۸۰۰۳ سرخط اخبار

 

سرنخ‌های تازه درباره زنده بودن امام موسی صدر

فرزند یکی از همراهان امام موسی صدر با ارائه اطلاعات ارزشمندی در زمینه کسی که اطلاعات موثق و مهمی درباره سرنوشت رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان دارد، گفت که بر اساس اطلاعاتی قطعی، امام موسی صدر همچنان زنده است.

 

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "براثا"، "علی یعقوب" فرزند شیخ محمد یعقوب یکی از همراهان امام موسی صدر در زمان ربوده شدن در لیبی بعد از بازگشت به بیروت در جریان سفری که به تهران داشت، در بیان انگیزه سفر خود به ایران نوشت که مادرش را در این سفر به ایران همراهی کرد، این سفر دومین سفر همسر شیخ "محمد یعقوب" به ایران بود و ایشان یک بار هم با امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دیدار کرده و امام خمینی وعده داده بودند که تمام تلاش خود را برای پیگیری این روند و بازگرداندن امام موسی صدر انجام خواهد داد.

وی با اشاره به پیگیری های مستمر خود در زمینه این پرونده گفت که از طریق مذاکرات غیر مستقیم با رژیم سابق لیبی موضوع ربوده شدن ایشان را دنبال کرده، اما در این روند پیشرفت چندانی حاصل نشد، در آن زمان اعتقاد بر این بود که با تغییر نظام لیبی یا مرگ قذافی پیشرفتی در این زمین به دست می آید، الان هر دوی این مسایل محقق شده است و دیگر هیچ توجیهی برای پیدا نکردن جای امام موسی صدر و همراهانش وجود ندارد، ما به ایران آمده ایم تا این موضوع را به صورت درست پیگیری کنیم.

وی از سفر خود به لیبی در ماه گذشته و دیدار با مصطفی عبدالجلیل رئیس شورای انتقالی لیبی سخن گفته  و تصریح کرد که آنها وعده دادند که این پرونده را در برنامه اولویت های خود قرار دهند.

یعقوب به تلاش های دولت و مجلس ایران و کابینه لبنان در این زمینه اشاره کرده و در زمینه اطلاعات جدیدی از وی گفت: ما می توانیم با تمام اطمینان بگوییم که آنها هنوز زنده هستند، من از طریق دیدارهای خود در تهران و لیبی می گویم که دو نفر از این سه نفر زنده هستند و پدر من یکی از این دو نفر است.

وی با اشاره به تاکید بیشتر مقامات لیبی در زمینه پیگیری پرونده امام موسی صدر در مورد مکان نگهداری از وی گفت که آنها همچنان در لیبی هستند و کسی که از آنها نگهداری می‌کند نیز تقریبا شناخته شده است، اما برخی موانع در زمینه به نتیجه نرسیدن این پرونده وجود دارد.

فرزند محمد یعقوب در مورد ادعای لیبی در زمینه انتقال امام موسی صدر به ایتالیا می گوید: من با شخصی که با هویت جعلی امام موسی صدر به ایتالیا رفته است، دیدار کردم، او یکی از عناصر اطلاعاتی لیبی با نام "محمد العریبی" بوده  و هم سن امام موسی صدر است و 83 سال سن دارد، او الان در مزرعه ای در نزدیکی طرابلس زندگی می کند.

وی در مورد افرادی که ممکن است اطلاعاتی در مورد امام صدر داشته باشند، گفت که احمد رمضان مدیر دفتر قذافی فردی است که تمام کارها از طریق وی صورت می گرفت، او البته سعی کرده بود خودکشی کند، اما زنده مانده است و اطلاعاتی در این زمینه داده است، من می دانم که برخی اسناد وی در زمینه امام موسی صدر است، اما در مورد مضمون آنها چیزی نمی دانم.



( ۱ )

نظر شما :