صدور حکم قذافی در لبنان به تاخیر افتاد

۲۸ آبان ۱۳۹۰ | ۱۵:۳۸ کد : ۱۸۰۲۲ سرخط اخبار
شورای قضایی لبنان که یک دادگاه ویژه در لبنان است، صدور حکم علیه معمر قذافی را درخصوص پرونده امام موسی صدر تا زمان اثبات مرگ دیکتاتور لبیی به تاخیر انداخت.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه العربیه، شورای قضایی لبنان در حکمی براساس اجرای اصل عدالت که وزارت خارجه این کشور را مکلف به اجرای آن کرده است، اعلام کرد صدور حکم نهایی علیه قذافی درخصوص پرونده امام موسی صدر تا زمانی که مرگ معمر قذافی، دیکتاتور لیبی با ارائه اسناد و مدارک موثق ثابت نشود به تاخیر خواهد افتاد.

این در حالی است که در 14 اکتبر دادگاهی غیابی علیه معمر قذافی و شش تن از همدستانش به اتهام ربودن امام موسی صدر، موسس حزب امل تشکیل شد و در این جلسه دادستان دادگاه صدور حکم اشد مجازات را علیه متهمان خواستار شد، اما پس از چند هفته قذافی به دست انقلابیون لیبی در شهر سرت کشته و پس از سه روز به طور محرمانه دفن شد.

قرار بود حکم نهایی درخصوص این مساله روز جمعه صادر شود اما دادگاه ویژه لبنان اعلام کرد تا زمانی که دادگاه از طریق اسناد و مدارک مستند از مرگ قذافی مطمئن نشود، صدور حکم را به تعویق می‌اندازد.

دادگاه ویژه لبنان افزود: قاضی دادگاه حق ندارد تنها بنا بر اطلاعات شخصی خود حکمی را صادر کند بلکه باید صحت خبر مرگ قذافی که پیشتر توسط رسانه‌های داخلی، منطقه‌ای و جهانی اعلام شده بود، برای دادگاه ثابت شود.

قرار است جلسه‌ بعدی دادگاه ویژه لبنان در بیستم ژانویه (30 دی) تشکیل شود.

امام موسی صدر یکی از چهره‌های بارز جهان است که همراه محمد یعقوب و عباس بدرالدین دو تن از همراهانش در 31 اوت در طرابلس در پی دیدار با قذافی ربوده شد.


نظر شما :